شناسهٔ خبر: 96558 - سرویس مسکن و شهرسازی

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

بحران فرونشست زمین در فلات مرکزی ایران /پرداخت بیش از ۱/۶ هزار میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت‌فرسوده/گسل شرق تهران به سمت دماوند فعال است/بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم در بخش مسکن

شهر تهران بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم در بخش مسکن و پرداخت بیش از ۱/۶ هزار میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت‌فرسوده از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی برای هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

الزام انتخاب بانک عامل توسط متقاضیان تسهیلات کمک ودیعه مسکن در سامانه

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: تمامی متقاضیان دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن با مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی مسکن در هنگام ثبت‌نام نسبت به انتخاب بانک عامل پرداخت‌کننده تسهیلات اقدام کنند.

پرداخت ۱۶۴۵ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی به ٢٢١٠٧ واحد در بافت فرسوده

محمدحسن علمداری عضو هیات‌مدیره بانک‌مسکن با اعلام اینکه تسهیلات ۲۲ هزار و ۱۰۷ واحد در بافت فرسوده به متقاضیان برای نوسازی واحدها پرداخت شده است رقم این تسهیلات را یک‌ هزار و ۶۴۵ میلیاردتومان، برشمرد.

گسل شرق تهران به سمت دماوند فعال است

بیت‌اللهی رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن اعلام جزییاتی از زلزله ۳/۹ ریشتری در مرز تهران و مازندران، گفت: لرزه‌خیزی اطراف تهران نشان می‌دهد محدوده شرقی تهران به سمت دماوند از نظر لرزه‌خیزی فعال شده است.

تسهیلات بدون سپرده خرید مسکن تا پایان شهریور تمدید شد

بانک مسکن مهلت استفاد از تسهیلات طرح ۸۲ را تا پایان شهریور سال ۱۴۰۰ تمدید کرد. در راستای تمدید مدت استفاده از منابع ناشی از صدور اوراق رهنی مذکور، به منظور مساعدت با خریداران واحدهای مسکونی و پاسخگویی به تمامی درخواست‌های واصله و تعهدات ایجاد شده توسط شعب و با در نظر گرفتن تعطیلی‌های مربوط به شیوع ویروس کرونا، بدین وسیله مهلت استفاده از تسهیلات طرح ۸۲ تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۰ تمدید می شود.

بحران فرونشست زمین در فلات مرکزی ایران

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نسبت به فرونشست زمین در استان‌های تهران، خراسان‌رضوی،کرمان، اصفهان و فارس هشدار داد و بر همکاری وزارتخانه های راه‌وشهرسازی، نیرو و کشاورزی برای مهار فرونشست و کاهش مخاطرات آن تاکید کرد.

ساماندهی ۴ هزار خانوار ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی پیرامون بندر امام‌خمینی (ره)

مجید جودی سرپرست معاونت بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه اراضی احداث ۴ هزار واحد مسکونی در سکونتگاه‌های غیررسمی بندر امام خمینی (ره) از سوی وزارت راه و شهرسازی تامین شد، مدت زمان اجرای طرح را ۲ سال برشمرد.

برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم در بخش مسکن بررسی شد

عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم در کمیسیون عمران خبر داد. ایری در خصوص دغدغه‌های اعضای کمیسیون عمران مجلس، اعلام کرد:متاسفانه تامین مسکن یکی از معضلات اصلی کشور است. در زمینه تامین مسکن کمبودهایی در سال‌های گذشته وجود داشت که انتظار می‌رود تا در این دولت ساماندهی شود.

وی افزود: توان کشور در حال حاضر، برای احداث مسکن، سالانه ۳۰۰ هزار واحد است که با این آمار، سالانه در حدود ۷۰۰ هزار واحد مسکونی کمبود وجود دارد. در طی این سال‌ها نیز در حدود ۴ میلیون واحد مسکونی کمبود مسکن در کشور در زمینه احداث ایجاد شده است که یکی از مطالبات مجلس تامین و تولید نیاز سالانه مسکن بود.

مخالفت نمایندگان با کلیات طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی

نمایندگان مردم در مجلس با کلیات طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل وزارت حمل و نقل و وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین مخالفت کردند.