شناسهٔ خبر: 96758 - سرویس استان‌ها

رفع ۵۳ نقطه حادثه خیز جاده ای در استان همدان

نقاط حادثه خیز رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: در دو سال گذشته ۵۳ نقطه حادثه خیز در استان رفع شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(همدان)، ابوالفضل ایرجی امین با بیان اینکه در استان همدان درمجموع ۱۱۶ نقطه حادثه‌خیز مصوب داریم، اظهار داشت: از این نقاط حادثه‌خیز حدود ۷۰ نقطه پُرتصادف و ۴۶ نقطه دارای تصادف مصوب است که سال ۱۳۹۵ به راهداری ابلاغ شد.

وی با تأکید بر اینکه یک‌سری اقدامات به‌منظور رفع این نقاط حادثه‌خیز انجام شد، گفت: در نخستین اقدام حداقل الزامات ایمنی ازجمله نصب علائم ایمنی در تمام نقاط تأمین شد، با توجه به منابع مالی در نقاط پُرتصادف نسبت به آشکارسازی نقاط اقدام و ملزومات ایمنی خاص برای هشدار به راننده استفاده شد.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان بیان کرد: از مؤلفه‌های مهم در آشکارسازی، نصب تابلوهای فسفری و تکمیل خط‌کشی هندسی است؛ البته آشکارسازی به شرطی مؤثر و مفید است که راننده به‌واسطه آموزش‌ها به طرق مختلف از این اقدامات مطلع باشد.

ایرجی امین با بیان اینکه نقاط حادثه‌خیز باید رفع شود و به این منظور عملیات مختلفی نیاز است، افزود: تنوع زیاد و هزینه‌های متفاوتی برای رفع وجود دارد و هزینه رفع این موارد قابل توجه است؛ به‌عنوان مثال به‌صورت میانگین برای رفع این نقاط حدود یک میلیارد تومان اعتبار نیاز بوده و برای ۱۱۶ نقطه حداقل ۱۱۶ میلیارد تومان و قطعاً بیشتر اعتبار نیاز است.

وی با تأکید بر اینکه اعتبار بسیاری به‌منظور رفع نقاط حادثه‌خیز لازم بوده و تأمین آن در سطح ملی و استانی کار راحتی نیست، تصریح کرد: با پیش‌دستی و امکانات موجود در حدود ۲۷ نقطه اقداماتی به‌منظور بهبود قابل توجه وضعیت این نقاط، انجام شد.

این مسئول تأکید کرد: منتظر تأمین اعتبار برای انجام این‌گونه اقدامات نبودیم و در کنار اقدامات مذکور برای بهبود وضعیت، با تأمین اعتبار رفع نقاط حادثه‌خیز را انجام دادیم.