شناسهٔ خبر: 96820 - سرویس استان‌ها

توسط راه و شهرسازی استان صورت گرفت؛

تخصیص بیش از ۴۷ میلیارد ریال قیر برای آسفالت در معابر شهری خراسان شمالی

تخصیص بیش از ۴۷ میلیارد ریال قیر برای آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی و مجتمع های مسکن مهر در خراسان شمالی راه و شهرسازی خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از تخصیص بیش از ۴۷ میلیارد ریال قیر برای آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی شهری و مجتمع های مسکن مهر در شهرهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، قاسم قاسمی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از تخصیص بیش از ۴۷ میلیارد ریال قیر برای آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی شهری و مجتمع های مسکن مهر در شهرهای استان خبر داد و گفت: از این ۴۷  میلیارد ریال، ۲۴ میلیارد ریال آن مربوط به آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی شهری در استان است که در شهرهای اسفراین، آشخانه، بجنورد، جاجرم، شیروان و فاروج تأمین شد و آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی در بافت های ناکارآمد شهری شهرهای مذکور بزودی آغاز خواهد شد.

وی به تفکیک اعتبار ۲۴ میلیارد ریال قیر در شهرهای استان اشاره کرد و افزود: در شهر اسفراین ۳ میلیارد ریال، آشخانه ۲ میلیارد ریال، بجنورد ۱۰ میلیارد ریال، جاجرم ۲ میلیارد ریال، شیروان ۵ میلیارد ریال و فاروج ۲ میلیارد ریال قیر تأمین شده است.

قاسمی همچنین اضافه کرد: بیش از ۲۳ میلیارد ریال قیر نیز در مجتمع های مسکونی مسکن مهر در شهرهای بجنورد، اسفراین و شیروان اختصاص پیدا کرده است که برای آماده سازی مجتمع های مسکن مهر هزینه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان تصریح کرد: هدف از مرمت و بهسازی بافت های ناکارآمد شهری، ارتقای کیفیت زندگی و زیست پذیری شهری است.

گفتنی است امسال در مجموع ۱۷ پروژه بازآفرینی شهری با اعتباری افزون بر ۱۰۶ میلیارد ریال در خراسان شمالی اجرا خواهد شد.