شناسهٔ خبر: 96872 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل:

پروژه بهسازی باند فرودگاه اردبیل از زمان بندی جلوتر است/ نصب سامانه روشنایی باند تولید داخل برای اولین بار در کشور

بهسازی باند فرودگاه اردبیل مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: پروژه بهسازی باند فرودگاه اردبیل از زمانبندی جلوتر استو تعهدات فرودگاه تا ۲ هفته دیگر به اتمام می‌رسد.

محمد قصابی، مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به پروژه بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل گفت: عملیات عمرانی بهسازی باند تقریبا به اتمام رسیده و تنها یک بخش جزیی از آسفالت این باند باقی مانده که آن نیز به زودی به پایان خواهد رسید.

وی ادامه داد: اقدام بعدی، نصب سامانه روشنایی باند است که در سه فاز عمرانی (Civil Work)، کابل کشی (cabaling) و نصب سامانه انجام می‌شود. اکنون کابل کشی این سامانه آغاز شده و تا ۱۰ روز آتی به اتمام می‌رسد. اما سامانه روشنایی از نوع Cat II برای اولین بار در کشور توسط یک شرکت دانش‌بنیان در حال تولید است و این شرکت هنوز سامانه را به فرودگاه تحویل نداده است، سامانه به محض تحویل، ظرف ۱۰ روز نصب می‌شود.

قصابی افزود: پروژه بهسازی باند فرودگاه اردبیل به خوبی پیش می‌رود و از برنامه جلوتر است. می‌توان گفت که تعهدات فرودگاه در این پروژه نهایتا تا ۲ هفته دیگر به اتمام می‌رسد و تنها نصب سامانه روشنایی باقی می‌ماند که در تعهدات شرکت سازنده این سامانه است. 

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل با بیان اینکه این باند به غیر از سامانه روشنایی از سامانه‌های کمک‌ناوبری ILS و SFLS بهره می‌برد، گفت: طول این باند ۳۳۰۰ متر است و برای روکش آن از ۲۲.۵ سانتی‌متر آسفالت پلیمری استفاده شده است.