شناسهٔ خبر: 96914 - سرویس هوایی

بازدید وزیر اقتصاد از گمرک فرودگاه امام خمینی(ره)

فرودگاه امام خميني احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، از گمرک فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) بازدید کرد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی،  از گمرک فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) بازدید کرد. در طول این  بازدید از بخش‌های مختلف گمرک، انبارهای عمومی، سردخانه‌ها، انبارهای کالاهای متروکه و ... مورد بررسی و مشاهده قرار گرفت.

 در بخش دیگری از بازدید وزیر اقتصاد از فرودگاه امام خمینی (ره)، تریلی‌های حامل سرم دارویی که به تازگی وارد محوطه گمرک شده بودند نیز مورد بازرسی قرار گرفت، تریلی‌های مورد نظر حامل ۱۴۳ تن سرم از کشور ترکیه هستند که وارد شده‌اند و قرار است تا به وزرات بهداشت تحویل داده شوند.

وزیر اقتصادی و دارایی در جریان بازدید از انبارهای گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار کرد: باید هماهنگی‌های متمرکزی با وزارت صمت انجام گیرد تا شاهد کم هزینه شدن تجارت فرامرزی کشور باشیم و از سوی دیگر گمرک کشور هم همکاری‌های لازم را خواهد داشت.

وی افزود: حل مباحث رجیستری کالا‌های دیجیتال و جلوگیری از قاچاق کالا بسیار ساده و قابل حل است که سامانه مشخص و متمرکزی برای این امر باید تا ۱۰ روز آینده راه اندازی شود.

وزیر اقتصاد و دارایی بیان کرد: هماهنگی بانک مرکزی و گمرکات کشور یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین هماهنگی‌های کشور است که باید با جزئیات دقیقی اطلاعات در اختیار این دو ارگان قرار گیرد.