شناسهٔ خبر: 96994 - سرویس استان‌ها

جابجایی کالا در جنوب سیستان و بلوچستان از مرز یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن گذشت

کالا و کامیون.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و ۷۰۵ هزار و ۹۲۳ تن کالا با ۹۱ هزار و ۹۳۰ سفر در پنج ماهه امسال توسط ناوگان باری در اقصی نقاط کشور حمل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایرانشهر)، جلال الدین قادری با بیان اینکه کالاهای کشاورزی (صیفی جات ) و کالاهای اساسی  عمده کالاها جابجا شده این مدت جنوب استان را تشکیل می دهند، افزود:  یک میلیون و ۷۰۵ هزار و ۹۲۳ تن کالا با ۹۱ هزار و ۹۳۰ سفر  در پنج ماهه سال جاری توسط ناوگان باری در اقصی نقاط کشور حمل شده است.

وی تصریح کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا هیچ محدودیتی برای ناوگان باری و جابجایی کالا اعمال نشده و نخواهد شد.

قادری با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان سخت‌کوش و فعالان حوزه حمل و نقل اظهارداشت: وضعیت حمل و نقل کالا و بار در جنوب این استان کاملا عادی و روان است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع کالاهای حمل شده این مدت حدود ۵۴۰ هزار تن آن به کالاهای اساسی اختصاص دارد که از مقصد بندر چابهار به سایر نقاط کشور حمل شده است.
قادری اشاره کرد: در حال حاضر ۷۷ شرکت حمل و نقل کالا درجنوب سیستان و بلوچستان با استفاده از ظرفیت ناوگان درون و برون استانی در حال فعالیت است.

وی حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم را از اولویت اصلی این اداره‌کل عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به پهلوگیری کشتی های حامل کالای اساسی و افزایش حجم  کالاهای استراتژیک در اسکله شهید بهشتی چابهار و نظر به اهمیت تامین و حمل به موقع مایحتاج ضروری مردم به اقصی نقاط کشور این اداره کل ضمن برگزاری جلسات مختلف با دستگاه های مرتبط و تشکل‌های صنفی حمل‌ ونقل کالای استان، برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم در این خصوص را انجام داده است.