شناسهٔ خبر: 97089 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر خبر داد:

حمل ۲۳ هزار تن کالای اساسی و نهاده‌های دامی از بندر امام به استان بوشهر/ مشارکت ١٠٠٠ کامیون در جابه‌جایی کالاهای اساسی به استان

گزارش حمل کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ۲۳ هزار تن کالای اساسی و نهاده دامی با هدف تأمین بخشی از نیاز بازار از بندر امام خمینی (ره) به استان بوشهر حمل شد.

حمیدرضا علم، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به محدودیت تردد خودرو‌ها در ۱۰ روز گذشته در محور‌های مواصلاتی استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به اعمال محدودیت تردد خودرو‌ها در جاده‌ها برای مهار بیماری کرونا از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، خلل و وقفه‌ای در حمل کالا‌های اساسی و محموله‌های نفتی و سوخت ایجاد نشد و روال عادی داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر به آمار حمل کالا‌های اساسی به استان پرداخت و بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ٤٠٥ دستگاه کامیون از بندر امام (ره) ٨ هزار و ٩٠٠تن ذرت به استان بوشهر حمل کرده‌اند.

وى همچنین با اشاره به حمل سویا به استان نیز خاطر نشان کرد: در ۵ ماه نخست امسال ۶ هزار و ۲۰۰ تن سویا با ۲۸۸ کامیون از بندر امام خمینی (ره) به انبار‌های استان حمل شده است.

علم، از انتقال ۴ هزار و ۱۰۰ تن جو با ۱۸۶ دستگاه کامیون به استان نیز خبر داد و گفت: در این راستا در ۵ ماه نخست امسال ۳ هزار و ۸۰۰ تن گندم با ۱۷۳ دستگاه کامیون از بندر امام (ره) به استان بوشهر حمل و تخلیه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه یکهزار کامیون در جابجایی کالا‌های اساسی در استان بوشهر مشارکت کرده‌اند، تصریح کرد: امسال تاکنون ۲۳ هزار تن کالای اساسی و نهاده دامی از بندر امام خمینی (ره) به استان بوشهر حمل شده و این در حالی است که در انتقال محموله‌های کالا‌های اساسی از بندر بوشهر به سایر استان‌ها کامیون‌ها نقش مهمی ایفا کرده اند.

وی از پهلوگیری ۲ کشتی حامل کالای اساسی در بندر بوشهر خبر داد و افزود: امسال تاکنون ۲ کشتی در مجموع با ۵۷ هزار تن برنج در بندر بوشهر پهلو گرفت که ناوگان حمل ونقل باراستان نقش مهمی در انتقال آن به سایر نقاط ایفا کردند.

علم، با بیان اینکه کشتی حامل ۳۰ هزار تن برنج تخلیه و با کامیون‌ها به مقصد حمل شد افزود: اکنون کشتی ۲۷ هزار تنی برنج در حال تخلیه در اسکله بندر بوشهر است که کامیون‌ها در حمل آن به نقاط مورد نظر مشارکت دارند.