شناسهٔ خبر: 97248 - سرویس هوایی

عملکرد فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در فصل بهار:

افزایش پروازها در بهار ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته

هواپیما هما پروازهای کشور در بهار سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آمار منتشر شده توسط گروه اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نشان می‌دهد در فصل بهار سال جاری، ۷۷ هزار و ۲۱۱ نشست و برخاست در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت انجام شده که ۵ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۹۷۵ مسافر و ۵۲ میلیون ۵۱۴ هزار و ۷۰۶ کیلوگرم بار توسط این پروازها جابجا شده‌اند. این ارقام نسبت به سه ماهه نخست سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۶۸، ۴۳ و ۶۷ درصد رشد داشته‌اند.

در این فصل فرودگاه مهرآباد تهران با ۲۸ هزار و ۶۳۰ نشست و برخاست و جابجایی ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۲۹۲ مسافر صدرنشین فهرست فرودگاه‌های پرتردد در کشور است و از آنجا که تمام پروازهای این فرودگاه داخلی است، مهرآباد در صدر فهرست بیشترین پروازهای داخلی نیز قرار دارد. پس از مهرآباد دو فرودگاه مشهد و شیراز بیشترین پروازهای کشور را انجام داده‌اند و این دو فرودگاه در فهرست پروازهای داخلی نیز پس از مهرآباد قرار می‌گیرند. کمترین تعداد پرواز در بهار ۱۴۰۰ متعلق به فرودگاه اراک با ۲۸ پرواز و جابجایی ۲ هزار و ۲۳۶ مسافر بوده است.

در فصل بهار ۱۴۰۰، در مجموع هزار و ۹۰۵ پرواز خارجی از ۱۲ فرودگاه مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان، لارستان، اهواز، ارومیه، بندرعباس، گرگان، رشت، زاهدان و کرمان انجام شده است که ۱۵۴ هزار و ۹۳۳ مسافر توسط این پروازها جابجا شده‌اند. گفتنی است آمار فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به علت مغایرت آماری در این فهرست نیامده است.