شناسهٔ خبر: 97384 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر ودریا نوردی هرمزگان خبر داد:

بازگشت شناور"مراد یک" پس از تعمیرات اساسی به ناوگان خدمات دریایی/ آماده بکاری شناورهای خدماتی با اتکا بردانش متخصصان داخلی مهمترین راهبرد

تعمیر یدک کش معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اتمام تعمیرات اساسی و زیر آبی شناور چند منظوره مراد یک در اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی و بازگشت این شناوره به ناوگان خدمات دریایی کشور خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا پور‌رجبی با اشاره به تعمیرات اساسی و زیرآبی شناور چندمنظوره "مراد یک"  که همزمان با یدک کش فتح المبین اعزامی از اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر در مورخه سی ام مرداد ماه سال جاری داکینگ شده بود، اظهارداشت: تاکنون چندین فروند شناور از استان بوشهر در سرسره  تعمیراتی بندرشهید رجایی رفع عیب و در چرخه ناوگان خدمات دریایی این استان قرار گرفته است.

وی در توضیح مشخصات این شناور بیان کرد: این شناور با ۱۵متر طول و۶ متر عرض ازجنس بدنه فولاد دریایی دارای ۲.۲۵ متر ارتفاع و ۱.۷۵ متر آبخور است.

 معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ انجام تعمیر و نگهداری بویه‌ها و علایم کمک ناوبری در بنادر و جزایر کشور، شرکت درعملیات انتقال اسکله‌های شناور، جابه‌جایی و انتقال تجهیزات  مبارزه با آلودگی آب دریا، امکان دریافت تجهیزات و مواد اضافی کشتی‌ها، شرکت در جابه‌جایی شناورهای داخل حوضچه وانتقال تجهیزات از خشکی به شناور و بالعکس را از کاربردهای این شناور چند منظوره عنوان کرد.

پور‌رجبی افزود: طی دو هفته تعمیراتی از جمله خزه تراشی بدنه زیرآبی، شست‎وشو و زنگ‌زدایی، ضخامت سنجی بدنه زیرآبی، تعمیر و اندازه‌گیری شافت و پروانه، تعویض ورق محل‌های استقرار ضربه‌گیرها و نصب سیستم حفاظت بر روی شناور انجام و پس از بررسی نهایی به آب اندازی شد .

وی در پایان، حفاظت از سطح آمادگی عملیات شناورهای خدماتی با تکیه بر دانش متخصصان داخلی را یکی از مهم‌ترین وظایف و راهبردها اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی بنادر و دریانوردی بر شمورد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳۰ فروند شناور با کاربری‌های مختلف در این اداره کل و دیگر کشتی سازی‌های استان تعمیر و به ناوگان خدمات دریایی جنوب کشور محلق شدند.