شناسهٔ خبر: 97426 - سرویس استان‌ها

جابه جایی کالا از بندر چابهار با ۱۰۳۶ دستگاه کامیون انجام شد

اعزام‌ افزون بر هزار دستگاه ناوگان باری سیستان و بلوچستان به بندر چابهار جهت حمل کالای اساسی .jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از ترانزیت ۱۱ هزار و ۷۶۶ تن کالا از بندر چابهار در پنج ماهه سالجاری با یک هزار و ۳۶ کامیون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  (راهداری سیستان و بلوچستان)، جلال الدین قادری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از جا به جایی ۱۱ هزار و ۷۶۶ تن کالا از بندر چابهار در پنج ماهه سالجاری با یک هزار و ۳۶ کامیون تحت پوشش این اداره کل خبر داد.

وی اظهار داشت: از آنجائیکه مقوله ترانزیت با اقتدار اقتصـادی، افـزایش درآمد ملی، اشتغالزایی، توسعه پایدار و جذب سرمایه‌گذاری ارتباط ویژه ای دارد این اداره کل تلاش کرده است با بکارگیری تمام ظرفیت ها باری به بهترین نحو در این مسیر نقش آفرین باشد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حال حال حاضر بندر چابهار به عنوان یکی از استراتژیک‌ترین بنادر کشور دارای ظرفیت بالا در صادرات، واردات و ترانزیت کالا بشمار می رود.
قادری تصریح کرد: این استان به دلیل مجاورت با منطقه ژئواستراتژیک و ژئوپولیتیک خلیج فارس، آبهای بین المللی، همسایگی با دو کشور افغانستان و پاکستان و همجواری با حوزه شبه قاره هند و قرار گرفتن در کریدور بین المللی از جایگاه ممتازی در حوزه ترانزیت و تجارت فرامرزی برخودار است که این امر گسترش شبکه حمل و نقل را در جنوب استان دو چندان کرده است.