شناسهٔ خبر: 97599 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی تهران خبر داد:

مراحل ثبت‌نام برای دریافت وام ۲۰۰ میلیونی تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده تهران

خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در کلانشهر تهران تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده برای اشخاص حقیقی به ازای هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۴۰ میلیون تومان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه برای اشخاص حقوقی نیز سقف تسهیلات اعطایی در صورت استفاده از روشهای نوین ساخت تا ۳۰۰ میلیون تومان برای کلانشهر تهران است افزود: در شهرستان‌ها در صورت استفاده از روش‌های نوین ساخت و به سازندگان حرفه‌ای تا ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: برای ثبت‌نام شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده ناکارآمد شهری به آدرس http://facility.udrc.ir مراحل ثبت ملک خود را طی کنند.

محبت‌خواه افزود: استعلام برای تشخیص موقعیت ملک در بافت فرسوده با استفاده از کد جام و یا کد پستی از طریق سایت مذکور انجام می شود و در مرحله بعدی متقاضی باید تلفن همراه خود رادر سامانه ثبت کند. در ادامه نیز متقاضی ثبت‌نام خود را تکمیل می‌کند و از طریق سامانه کد رهگیری دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با کامل کردن ثبت‌نام پس از یک هفته پیامک به متقاضی ارسال می‌شود و او برای دریافت تسهیلات باید به بانک مراجعه کند.

مدیرکل راه و شهرسازیاستان تهران در پایان تاکید کرد: کلیه مراحل ثبت نام سامانه بدون مراجعه حضوری و به صورت برخط و از طریق اینترنت قابل انجام و پیگیری است.