شناسهٔ خبر: 97637 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

طرح مسکن اقدام ملی متوقف نمی شود/ طرح جهش تولید مسکن در دستور کار دولت سیزدهم

مدیر کل قم مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: واحدهای مسکونی طرح مسکن اقدام ملی تا آخرین واحد احداث و در موعد مقرر تحویل متقاضیان می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، حسن صبوری اظهار داشت: طرح مسکن اقدام ملی در دولت جدید متوقف نمی شود و تمام تعهدات استان در موعد اعلام شده و در پروسه زمانی دو تا سه سال از شروع ساخت و با واریز به موقع آورده متقاضیان تحویل آنها می شود.

وی افزود: پروژه های مسکن اقدام ملی قم به مرور و به نوبت به طرح اضافه شدند و به همین دلیل دارای پیشرفت فیزیکی متفاوتی هستند.

صبوری تصریح کرد: هر پروژه حسابرسی خاص خود را دارد و آورده هیچ متقاضی در پروژه دیگر هزینه نمی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص ارائه تسهیلات دولتی و بانکی اظهار داشت: تامین زمین رایگان برای تمامی طرح های دولتی که نیازمند تصویب در مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت است و تزریق وام ۲۵۰ میلیون تومانی که هم اکنون منتظر ابلاغ آن به استان ها هستیم از جمله این اقدامات است.

صبوری در خصوص طرح جهش تولید در دولت سیزدهم توضیح داد: مقدمات طرح جهش تولید مسکن طرح ریزی شده است و به محض ابلاغ به استان ها اجرایی خواهد شد.

وی در خصوص جزئیات این طرح توضیح داد: بر اساس طرح جهش تولید مسکن تمامی دستگاه‌های اجرایی می بایست در مدت دو ماه تمامی اراضی خود در محدوده و حریم شهر را معرفی و در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار دهند.

وی افزود: تمامی دستگاه های خدمات رسان از جمله وزارت نیرو، وزارت فناوری اطلاعات، نفت و ... می بایست پیش ‌بینی‌های زیرساختی لازم را مد نظر قرار دهند و در راستای تامین آن گام بردارند.

صبوری اظهار داشت: تخفیف ۵۰ درصدی هزینه صدور پروانه و ۳۰ درصدی خدمات نظام مهندسی و تامین مصالح مورد نیاز توسط وزارت صنعت،معدن و تجارت از دیگر اقدامات ابتدایی برای شروع این طرح است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص اقدامات استان برای ورود به طرح جهش تولید توضیح داد: الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری مجاور پردیسان برای ساخت تعداد ۳۵ هزار واحد مسکونی به صورت جدی توسط استان در وزارت راه و شهرسازی پیگیری می شود.

صبوری تاکید کرد: این اراضی پاسخگوی نیاز متقاضیان شهر قم از جمله ثبت نام شده های شهر جدید امیرکبیر، تفاهم نامه ها و ثبت نامی های آینده خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: وام کمک ودیعه مسکن مستاجرین از سوی ستاد وزارت راه و شهرسازی ابلاغ و راهبری می‌شود و تاکنون تعداد ۶۲۳۰ متقاضی وام ودیعه دریافت کرده اند.

وی در پایان توضیح داد: سهمیه جدیدی در کشور برای وام کمک ودیعه مسکن ابلاغ نشده است و بانک ها بر اساس اعتبارات باقیمانده از سال گذشته اقدام به پرداخت وام ودیعه کرده اند که در شهر قم با پرداخت این سهمیه، اعتباری برای پرداخت وام ودیعه مسکن مستاجرین وجود ندارد که این امر به وزارت راه و شهرسازی برای تامین اعتبار جدید یا مسدود نمودن سامانه اعلام شده است.