شناسهٔ خبر: 97692 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش پراکنده باران در استان‌های شمالی/ افزایش وزش باد و خیزش گرد‌وخاک در نوار شرقی کشور، ایلام و خوزستان

اسمان آبی کارشناس سازمان هواشناسی ضمن پیش‌بینی جوی آرام برای بیشتر مناطق کشور از تداوم وزش باد و خیزش گردوخاک در نوار شرقی کشور و ایلام و خوزستان خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیست‌وچهارم شهریور و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در چند روز آینده برای استان‌های گلستان و مازندران و برای روزهای جمعه و شنبه در استان‌های گیلان و اردبیل در ساعات بعدازظهر و اوایل شب بارش پراکنده پیش‌بینی شده است. سایر مناطق کشور در این مدت آسمانی صاف و جوی پایدار خواهد داشت. همینطور طی چند روز آینده در نوار شرقی کشور در بعضی ساعات افزایش سرعت وزش باد رخ می‌دهد. شدت این وزش باد بیشتر در مناطق شرقی خراسان جنوبی و مناطق شمالی سیستان و بلوچستان به ویژه زابل پیش بینی شده که می تواند خیزش گرد و خاک و کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی این مناطق منجر شود.

وی ادامه داد: بعدازظهر جمعه و شنبه  در سواحل دریای خزر و استان‌های گیلان و غرب مازندران بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد . روز جمعه ایلام و خوزستان نیز شاهد افزایش سرعت باد و  خیزش غبار محلی خواهد بود.

گودرزی گفت: امروز آسمان تهران صاف است و بعدازظهر وزش ملایم باد را خواهد داشت. ۳۵ درجه سانتی‌گراد بیشینه دمای امروز  تهران خواهد بود، ضمن اینکه هوای تهران در روزهای آتی قدری خنک‌تر خواهد شد.