شناسهٔ خبر: 97721 - سرویس استان‌ها

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

بیش از ۲۶هزار برگ معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین در استان قزوین صادر شد

مراکز معاینه فنی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون۲۶هزار و ۵۱۱ برگ معاینه فنی خودروهای سنگین در استان صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)،  علیرضا معیری‌پور گفت: در نیمه اول امسال ۳۲ هزار و ۷۷۲ دستگاه وسیله نقلیه سنگین به این مراکز مراجعه کرده اند که ۲۱ هزار و ۲۱۰ دستگاه در مرحله اول و ۵ هزار و ۳۰۱ دستگاه پس از رفع نقص در آزمون های معاینه فنی قبول و گواهی معاینه فنی را دریافت کرده اند.
وی اضافه کرد: میزان مراجعه به این مراکز و صدور برگ معاینه فنی در آنها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.
معیری‌پور ادامه داد:میزان صدا، وضعیت ترمزها، نور چراغ، کیلومتر شمار، جلوبندی خودرو، چرخ ها، کمک فنرها، اطراف بدنه و آلایندگی ناشی از احتراق سوخت خودرو از جمله مواردی است که در مراکز معاینه فنی خودروها مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی یادآور شد: مراجعه به موقع به مراکز معاینه فنی ضمن اطمینان رانندگان از سلامت خودرو  کمک موثری هم به ارتقای ایمنی تردد جاده‌ای، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو  و  حفظ محیط زیست از آلودگی خواهد کرد.
معاون حمل و نقل اداره کل رهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود:در حال حاضر پنج مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین دارای مجوز فعالیت از این اداره کل در این استان مشغول ارایه خدمات معاینه فنی هستند که از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴ بازدید توسط کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک این اداره کل از فعالیت آنها انجام شده است.