شناسهٔ خبر: 97736 - سرویس استان‌ها

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور خبر داد

اختصاص بیشترین حجم‌ احداث بزرگراه کشور به سیستان و بلوچستان

سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به سیستان و بلوچستان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور گفت:‌ با عنایت ویژه دولت از مجموع ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در دست احداث کشور بیشترین طول یعنی حدود هزار کیلومتر به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)،خیرالله خادمی در جلسه بررسی زیر ساخت های حمل و نقل سیستان و بلوچستان که در محل اداره کل راه و شهرسازی این استان برگزار شد، اظهار داشت: مزیت ترانزیتی‌ و قرار گرفتن در شاهراه اقتصاد بین‌المللی این استان سبب شد در دو سال اخیر با تلاش و پیگیری های مدیران راه و شهرسازی استان شاهد رشد هزار برابری اعتبارات احداث بزرگراه در این استان باشیم.
وی تاکید کرد: توسعه بزرگراه در سیستان و بلوچستان ضمن کاهش تصادفات رانندگی سبب فراهم شدن زمینه اشتغال و توسعه و رونق اقتصادی کشور و منطقه می شود.
 معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر ۱۹ هزار و ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور وجود دارد که تلاش داریم در سال های آینده آن را به حجم مطلوب یعنی ۳۶ هزار کیلومتر برسانیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این وزارتخانه به منظور توسعه همه زیر ساخت های حمل و نقل سیستان و بلوچستان علاوه بر بزرگراه احداث راه آهن چابهار_ زاهدان را در دستور کار ویژه قرار داده است.
خادمی تاکید کرد: در این راستا این مسیر ریلی به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی کشور با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد با اشتغال ۳ هزار و ۲۰۰ نفر بطور مستقیم و بکارگیری هزار و ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات امید است تا سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.