شناسهٔ خبر: 97750 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

افزایش سرعت وزش باد در غرب و شمال‌غرب/بارش پراکنده در استان‌های شمالی/تهران خنک می‌شود

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام افزایش سرعت وزش باد در غرب و شمال‌غرب از تداوم بارش‌های پراکنده در استان‌های ساحلی خزر خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیست‌وپنجم شهریور و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در برخی نقاط از استان‌های مازندران و گیلان، انتظار بارش پراکنده وجود دارد. امشب در غرب و شمال‌غرب سرعت وزش باد افزایش پیدا می‌کند. همچنین از فردا با تقویت و شمالی‌شدن جریانات روی دریای‌خزر برای روزهای جمعه و شنبه، بارش باران، وزش باد شدید موقتی، کاهش دما،گاهی رعدوبرق را برای مازندران،گلستان،گیلان، اردبیل، آذذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، خراسان شمالی رخ می‌دهد.

گودرزی افزود: در روزهای جمعه و شنبه دریای‌خزر، مواج و متلاطم خواهد شد. ارتفاع موج بین ۱/۵ تا ۲/۵ متر برآورد شده است که احتمال غرق‌شدن شناگرها و شناورهای سبک و احتمال پاره‌شدن تورهای ماهیگیری و همچنین خسارت به تاسیسات دریایی وجود دارد که هموطنان حتما به این نکات توجه داشته باشند.

به گفته وی، یکشنبه بارش پراکنده در مازندران،گلستان، گیلان، خراسان‌شمالی ادامه دارد و تا اواسط هفته ماندگار است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای تهران امروز آسمانی صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای امروز پایتخت به ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین هوای تهران در روزهای آتی خنک می‌شود.