شناسهٔ خبر: 97768 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

فرهنگ سازی جهت ارتقای ایمنی تردد کاربران آسیب پذیردر مازندران ضروری است

مازندران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران در حاشیه اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت این استان عنوان کرد: فرهنگ سازی جهت ارتقای ایمنی تردد کاربران آسیب پذیردر مازندران ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهری (راهداری مازندران) ، عباسعلی نجفی در مراسم مذکور که با حضور سرپرست فرماندهی پلیس راه استان ،معاون فرماندار مرکز استان و جمعی از مسئولان شهرستان ساری در روستای گرجی پل این شهرستان برگزار گردید ، اظهار داشت : با توجه به سهم20 درصدي فوتی های موتورسواران در محورهاي برون شهري مازندران و با عنایت اینکه عمده  فوتی ها اين گروه در حوزه سني 21 الی 30 سال اتفاق مي افتد، اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی می تواند نقش مهمی در کاهش حوادث و فوتی ها داشته باشد.

وی ادامه داد: آموزش به خانواده ها در حوزه خـطرات رانندگي غير ايمن با موتور سيكلت ، توزيع ادوات ايمني موتور نظير كلاه ايمني و شبرنگ آشكار ساز جهت نصب بر بدنه موتور از جمله مواردی هستند که می توانند  در کاهش حوادث و صدمات انسانی نقش ویژه ای داشته باشند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در ادامه به برنامه هاي این اداره کل در این خصوص اشاره و تصریح کرد: اجرای برنامه های محتلف آموزشي و نمايشي، توزيع رايگان 2هزاركلاه ايمني موتور سيكلت به راکبان ، توزیع شبرنگ آشكار ساز در100روستاي محورهاي پرحادثه از حيث فوتی های موتور سوار ، ساخت وله ها و کلیپ های آموزشی و انتشار در فضاهای مجازی پر مخاطب از جمله برنامه های این اداره در سال های اخیر است. 

وی ادامه داد: ارائه آموزش‌های لازم درخصوص تاثیر مثبت استفاده از تجهیزات ایمنی و سلامت فنی موتورسیکلت، نسبت به ارائه هشدارهای لازم درخصوص تبعات عدم رعایت قوانین و مقررات عبور و مرور در راه‌ها مانند رانندگی با سرعت بالا، سبقت غیرمجاز، رانندگی در خلاف جهت حرکت خودروها و رانندگی با موتورسیکلت‌های دارای نقص فنی نیز می تواند در خصوص کاهش فوتی ها راکبان موتور سیکلت مفید باشد. 

نجفی در خاتمه ابراز امید واری کرد  که با اجرای چنین برنامه های فرهنگی و آموزشی ،گامی بلند در جهت  ایمنی ارتقاء راکبین موتورسوار ، عابرین پیاده و ... سطح استان مازندران برداریم.