شناسهٔ خبر: 97774 - سرویس استان‌ها

حسین کمالی سرپرست یگان حفاظت اداره‌‌کل راه وشهرسازی جنوب کرمان:

رفع تصرف ۶۷هزار و ۵۰۳ مترمربع از اراضی ملی درجنوب کرمان

جنوب کرمان رفع تصرف حسین کمالی سرپرست یگان حفاظت اداره‌‌کل راه وشهرسازی جنوب کرمان از رفع تصرف ۶۷ هزار و ۵۰۳ مترمربع از اراضی ملی درجنوب کرمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری راه وشهرسازی (جنوب کرمان) حسین کمالی سرپرست یگان حفاظت اداره‌‌کل راه و شهرسازی جنوب کرمان اعلام کرد: با حمایت دستگاه قضایی ونیروی انتظامی۷۴ مورد زمین‌خواری به مساحت ۶۷ هزار و۵۰۳ مترمربع ازدست سودجویان و زمین خواران درجنوب کرمان رفع تصرف شدکه ارزش ریالی آن بیش از ۴۱۵ میلیاردریال است.

وی درتشریح روند رفع تصرف انجام شده اظهارداشت: خشی از این رفع تصرف با متراژ ۴۲هزار و ۶۰۰ مترمربع و ارزش ۶۲ میلیارد ریال مربوط به شهرستان کهنوج است وهزار۱۲ مترمربع از اراضی تصرف‌‌شده به ارزش ۲۰میلیارد ریال مربوط به شهرستان قلعه گنج است.

کمالی بیان کرد: ۲۵۰ مترمربع زمین به ارزش تقریبی ۵ میلیارد ریال درشهرستان جیرفت رفع تصرف شده ودرشهرستان رودبارجنوب ۹مورد به مساحت ۸ هزارو ۴۰۳ مترمربع به ارزش تقریبی ۳۱۰ میلیاردریال خلع یدشده است.

وی درادامه گفت:همچنین درشهرستان عنبرآبادیک موردبه مساحت ۲۵۰متر مربع به ارزش یک میلیارد ریال خلع یدشده و درشهرستان منوجان نیز ۵ موردبه مساحت ۴هزار متر مربع رفع تصرف داشتیم که ارزش ریالی آن ۸میلیارد ریال است.

وی درپایان گفت:طبق هماهنگی یگان حفاظت اراضی با دستگاه قضایی،برخوردی قاطع و جدی با متصرفین خواهیم داشت و اجازه تصرف اراضی ملی را به سودجویان و زمین‌‌خواران نخواهیم داد.

کمالی گفت: راه اندازی تلفن گویای یگان کمک خوبی برای ما بوده و مردم در این زمینه همکاری داشته و موارد زیادی را گزارش داده اند. شهروندان می‌‌تواننددرصورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین‌‌خواری با سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اراضی اعلام کنند.