شناسهٔ خبر: 97799 - سرویس استان‌ها

فعالیت ۶۶ دستگاه دوربین ثبت تخلف در جاده های همدان

سعید کریمی ۶۶ دستگاه دوربین ثبت تخلف در محورهای ارتباطی استان همدان فعال و در حال ارسال اطلاعات برخط هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همدان، مدیر مرکز مدیریت اطلاعات راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با بیان اینکه کاهش تصادفات جاده‌ای یکی ازآثارمثبت به کار گیری گسترده دوربین‌های ثبت تخلف درجاده‌ها است، گفت: در محورهای مواصلاتی استان همدان این دوربین ها تخلفات رانندگان را ثبت می کنند.

سعید کریمی از فعال بودن 28 دوربین نظارت تصویری در محورهای مواصلاتی استان همدان خبر داد و افزود: در سال جاری، با بررسی ها انجام شده یک دوربین نظارتی اضافه خواهد شد که در گردنه ملایر – زاغه نصب می شود.

وی ادامه داد: تمامی این دوربین های نظارتی به مرکز مدیریت راه های استان و کشور متصل می شوند و سامانه های مردمی 141 برای کاربران جاده ای و مسافران از شرایط جاده قابل مشاهده است تا بتوانند برنامه ریزی دقیقی برای سفر و اطلاعات صحیح از وضعیت جاده ها داشته باشند.

مدیر مرکز مدیریت اطلاعات راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از اطلاع‌رسانی دقیق وضعیت راه‌های از طریق سامانه تلفنی 141 خبر داد و یادآور شد: کارشناسان مستقر در مرکز مدیریت راه‌ها به شکل تلفنی در تمام ساعات شبانه روز شامل تعطیلات و ایام غیر تعطیل از طریق سامانه گویای 141 پاسخگوی نیاز همشهریان هستند.

کریمی یکی از اهداف راه اندازی این سامانه را جلوگیری از ترافیک و اتلاف زمان در سفر عنوان و خاطرنشان کرد: مخاطبان و کاربران پس از برقراری ارتباط با سامانه های 141 از آخرین وضعیت راه‌ها شامل مسیر و مسافت بین شهری و مسیر و مسافت بهینه، ترافیک جاده‌ای، وضعیت آب و هوا و محدودیت‌های پلیس راه در جاده‌ها مطلع می شوند.

وی در باره راههای ارتباطی با این سامانه نیز بیان کرد: علاوه بر تماس با مرکز 141 مخاطبان می توانند از طریق نصب اپلیکیشن، پیامک سامانه جامع اطلاع رسانی۱۴۱ خدماتی و وب سایت 141 اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.