شناسهٔ خبر: 97826 - سرویس هوایی

معاون عمليات هوانوردی فرودگاه کيش خبر داد:

بازسازی ۸ ميليارد ريالی برج مراقبت فرودگاه کيش

فرودگاه کیش معاون عمليات هوانوردی فرودگاه کيش از بازسازی برج مراقبت اين فرودگاه با اعتبار ۸ ميليارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا احدی اظهار داشت: با همکاري و تعامل مدیریت فرودگاه کیش و مجموعه‌های تابعه و مرتبط با توجه به اینکه نزدیک به 15 سال کار بنیادین در برج فرودگاه کیش صورت نگرفته بود برآن شدیم که تغییراتی در آن دهیم تا کارکنان برج در محیطی مطلوبتر و با انگیزه خدمتی بالا ارایه خدمت کنند. 

وی ادامه داد: البته با توجه به حجم بالای پروازهای روزانه، این فرودگاه را در رتبه سوم کشور قرار داده است، به همین لحاظ بدون تعطیل کردن برج و با انجام خدمات روزانه توانستیم تعمیرات و تغییرات در زمانی که ترافیک سبک بود به انجام برسانیم.

احدی خاطرنشان کرد؛ زمانی که در برج‌های مراقبت پرواز تغییرات بنیادین صورت بگیرد درخواست استقرار برج موبایل می‌شود که با انجام یک برنامه‌ریزی دقیق، کارکنان این معاونت بدون استقرار برج مذکور، ضمن انجام پروژه در بازه‌های زمانی ترافیک پایین فرودگاه، همزمان ارائه سرویس‌های ایمن هوانوردی را نیز بدون وقفه در دستور کار قرار دادند.

وی در ادامه افزود: این تغییرات شامل؛ بازسازی ساختمان بیرونی تا داخل برج، تعویض پرده‌ها(برقی)، سقف پی‌وی‌سی، پارکت شدن کف، تعویض روشنایی سقف، روکش دیوارها و راه پله اضطراری بوده است. 

به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، لازم به ذکر است؛ فرودگاه کیش تحت نظر شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد کیش زیر نظر سازمان منطقه آزاد کیش فعالیت می‌کند، اما حوزه علمیات هوانوردی فرودگاه مزبور از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اداره می‌شود.