شناسهٔ خبر: 97846 - سرویس وزارتی

معاون وزیر راه و شهرسازی:

بررسی راهکارهای لازم برای اتمام عملیات اجرایی آزادراه کنارگذر شمالی کرج

آزادراه کرج معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تكميل ساخت آزاد راه کنارگذر شمالی کرج، مبلغ حدود ۲ونیم تا ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای هزینه های آزادسازی مسیر و عملیات اجرايی پروژه مورد نياز لازم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه بررسی آخرین وضعیت آزادراه کنارگذر شمالی کرج صبح امروز با حضور خیراله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی، شهردار کرج، معاون ساخت و توسعه آزادراه ها و پیمانکار پروژه برگزار شد و در خصوص ادامه عملیات اجرایی آن و راهكارهاي تأمين مالي پروژه تصمیماتی اتخاذ شد.

خیراله خادمی ضمن اشاره به اهمیت این پروژه در ساماندهی ترافیک استان البرز گفت: این جلسه به منظور بررسی راهکارهای مناسب برای تسریع در عملیات اجرایی و بررسی مدل‌هاي تأمین منابع مالی این پروژه تشکیل شد.

وی افزود:‌ با توجه به بررسی و برآوردهای انجام شده حدود ۲/۵ الی ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای هزینه تملک اراضی و اجرای پروژه مورد نیاز است که مقرر شد شهرداری کرج هزینه های آزادسازی مسیر را از محل درآمدها و اعتبارات شهرداری تأمین کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد پیمانکار پروژه نيز ظرف یک هفته نسبت به ارائه مدل مالی مشارکت عمومی – خصوصی برای سرمایه گذاری در پروژه اقدام کرده و شهرداری کرج نیز در این خصوص مساعدت و تسهیلات لازم برای سرمایه گذاری حداکثری پیمانکار را فراهم کند.

گفتنی است آزادراه کنارگذر شمالی شهر کرج به طول ۱۷ کیلومتر در ادامه آزادراه همت – کرج واقع شده است و ترافیک وسائط نقلیه عبوری را از شمال این شهر به طرف آزادراه کرج- قزوین منتقل می کند.

از مزایای این آزادراه می توان به انتقال بخشی از ترافیک عبوری منطقه از شمال شهر کرج، کاهش حجم ترافیک آزادراه تهران تا غرب کرج، کاهش حجم تردد در مسیر شهرکرج، کاهش تردد در مسیر اندیشه-  شهریار، ساماندهی ترافیک وسایل نقلیه و هدایت آن به بیرون شهر کرج و کاهش زمان سفر و مصرف سوخت نام برد.