شناسهٔ خبر: 97855 - سرویس بنادر و دریانوردی

ثبت رکورد خروج روزانه ۷۲ هزار تن کالای اساسی از بندرامام(ره)

بندر امام خميني در جریان خروج کالاهای اساسی از مجتمع بندری امام خمینی(ره) ضمن بارگیری بیش از ۲ هزار و۸۷۷ دستگاه کامیون طی یک روز، ۷۲ هزار تن کالای اساسی در یک شبانه روز به مقاصد مصرف ارسال شد و رکورد کم‌سابقه‌ای در عملیات بارگیری و خروج این نوع کالا به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عادل دریس؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به استمرار تلاش‌ها برای تسریع در خروج کالاهای اساسی، اظهار داشت: با همکاری دستگاه‌های ذیربط در زنجیره‌ جابجایی کالا، بیش از ۲ هزار  و ۸۷۷ دستگاه کامیون طی یک شبانه‌روز جذب و با بارگیری ۷۲ هزار تن انواع کالای اساسی انجام شد، که این امر رکوردی تازه در خروج کالای اساسی است.

وی افزود: تا پایان مرداد ماه سال جاری در حدود ۷ میلیون و ۲۴۰هزارتن انواع کالای اساسی به وسیله ۱۳۰ فروند کشتی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) تخلیه شد که نشان از رشد  ۲۳ درصدی تخلیه این نوع کالا دارد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: با بهره‌گیری از ابزارهای تشویقی به منظور ترغیب کامیونداران برای حمل کالاهای اساسی و ارتقای سطح همکاری بین دستگاه‌های متولی حمل و نقل، شاهد افزایش مستمر خروج کالا از طریق انواع شیوه‌های حمل و نقل از جمله حمل و نقل جاده‌ای باشیم.