شناسهٔ خبر: 97906 - سرویس استان‌ها

سرپرست معاونت مهندسی وساخت اداره کل راه وشهرسازی کردستان خبر داد:

نیاز به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام چهارخطه گردنه صلوات آباد سنندج

راهسازی کردستان سرپرست معاونت مهندسی وساخت اداره کل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به پیشرفت بیش از ۸۵ درصدی چهارخطه گردنه صلوات آباد سنندج گفت: اتمام این پروژه مهم به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار( بدون احتساب اعتبار ساخت تونلها) نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (کردستان)، صلاح فتحی گفت: طرح احداث چهارخطه گردنه صلوات آباد در سه قطعه تعریف شده که قطعه اول آن به طول ۹.۲ کیلومتر تحت پیمان شرکت جهاد نصرکرمانشاه ، قطعه دوم آن به طول ۵.۴ کیلومتر در پیمان شرکت آوادژسنندج وقطعه سوم آن نیز ۶.۲ کیلومتر درپیمان شرکت جهاد نصرکردستان ودر مجموع ۲۱کیلومتر طول طول دارد .

فتحی ادامه داد: ۱۲  کیلومتر از پروژه به بهره برداری رسیده و هم اکنون زیربار ترافیک بوده و ۴ کیلومتر دیگر نیز به زودی آسفالت خواهد شد.

وی عنوان کرد: ۵ کیلومتر از مسیرباقیمانده که امیدواریم با تامین منابع اعتباری لازم بتوانیم در حداقل زمان ممکن پروژه را به بهره برداری برسانیم .

به گفته فتحی، برای اجرای این حجم از عملیات ۷۳میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام وبهره برداری از چهارخطه گردنه صلوات آباد ۴۰میلیارد تومان (بدون احتساب تونلهای چهارگانه)اعتبار مورد نیاز است .