شناسهٔ خبر: 97908 - سرویس استان‌ها

معاون توسعه مديريت و منابع راهداری و حمل ونقل جاده ای استان:

۴۶ مجتمع خدماتی رفاهی- بين راهی استان نقش موثری در افزايش ايمنی حمل و نقل ايفا می كنند

مجتع رفاهی بین راهی معاون توسعه مديريت و منابع اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده های استان كرمان استان گفت: استان کرمان حدود ۱۴ هزار کیلومتر راه دارد و ۴۶ مجتمع خدماتی رفاهی- بين راهی استان نقش موثری در افزايش ايمنی حمل و نقل برون شهری ايفا می كنند.

به گزارش پایگاه وزارت راه وشهرسازی (کرمان)، ناصر میرزایی با اشاره به این مطلب که احداث ۲۳ مجتمع جديد نيز در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار داردكه درآينده نزديك به بهره برداری مي رسند، افزود: موقعيت اقليمی، جغرافيايی و پهناوری استان كرمان از يك سو و مسطح بودن عمده طول راهها و وجود بخش كمتری از راه های استان به صورت كوهستانی از سوی ديگر، الزام وجود مجتمع های خدماتی رفاهی – بين راهی را در اين استان نسبت به ساير استان ها موجه تر نشان می دهد.

میرزایی به طولانی بودن فواصل شهرستان های این استان‌ و نقش قابل توجه مجتمع ها در ایمنی حمل ونقل اشاره کرد و گفت: قرار گرفتن استان کرمان در مسير كريدور شمال جنوب و شرق به غرب اين نيازمندی را دوچندان می كند، بر همين اساس تلاش اين اداره كل همواره در پيگيری جذب سرمايه گذار و رفع موانع ممكن از سالهای قبل در سرلوحه امور اين اداره كل بوده است.

وی با بیان اینکه استان کرمان ۱۳ هزار و ۱۹۱ کیلومتر راه ارتباطی دارد، افزود: در حال حاضر تعداد ۱۳۳ مجتمع در حال بهره برداری، در حال ساخت و در دست اقدام حاصل اين پيگيری ها در حوزه شمال استان بوده است  که از اين تعداد ۴۵ مجتمع خدماتی –رفاهی بين راهی در حال بهره برداری است و انواع خدمات تعريف شده را به مسافران جاده ای ارائه می کند.

این مسئول اظهار کرد: سالانه حدود ۷ میلیون نفر مسافر، ۳۶ میلیون تن کالا بوسیله ناوگان جاده ای استان جابجا می شوند علاوه بر اینکه هزاران وسیله نقلیه شخصی نیز در شبکه راه های استان رفت و آمد می کنند و از خدمات مجتمع های رفاهی بین راهی بهره مند می شوند.

وی خستگی و خواب آلودگی یکی از اصلی ترین عوامل خطای انسانی در بروز سوانح جاده ای دانست و‌گفت؛ خستگی در اثر عوامل بسیار گسترده و پیچیده ای به وجود می آید، به طوری که بخش زیادی از تصادفات رانندگی در راه های کشور به عامل خستگی راننده برمی گردد.

میرزایی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات متمرکز و مناسب، فراهم کردن آسایش بیشتر رانندگان و مسافران، جلوگیری از پراکندگی واحدهای خدماتی در طول جاده ها وتمرکز آنها در یک مکان، دسترسی سریع رانندگان و مسافران به خدمات مورد نیاز، فراهم سازی امکانات مناسب برای اقامه نماز و گسترش فرهنگ آن، ایجاد بستری مناسب جهت اشتغالزایی از مهمترین اهداف احداث مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی به شمار می روند.

معاون توسعه مديريت و منابع اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده ای استان كرمان با اشاره به سامانه ۱۴۱ اطلاعات راه ها، از مسافران خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف و کوتاهی در امر خدمات رسانی مجتمع های بین راهی، مراتب را از طریق شماره سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۴۱ به روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اطلاع دهند.