شناسهٔ خبر: 97958 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

اجرای همزمان ۶ طرح راهداری با اعتبار ۴۲۰ میلیارد ریال در دیشموک

راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: این طرح‌ها شامل ساخت پل تنگ چویل، ایمن سازی جاده تنگ چویل، بهسازی، زیرسازی و آسفالت دم رود ایک، بهسازی و ابنیه فنی جاده دلی به ده احمد و روکش آسفالت قلعه رئیسی به دیشموک است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کهگیلویه و بویراحمد)مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: این طرح‌ها شامل ساخت پل تنگ چویل، ایمن سازی جاده تنگ چویل، بهسازی، زیرسازی و آسفالت دم رود ایک، بهسازی و ابنیه فنی جاده دلی به ده احمد و روکش آسفالت قلعه رئیسی به دیشموک است. 

محمدحسین نصیری راد با اشاره به پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، در تامین اعتبار این طرح‌ها افزود: اعتبار این طرح بالغ بر ۴۲۰ میلیارد ریال است که این طرح‌ها در حال اجرا و برخی از آن‌ها طی سه ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی به اجرای ابنیه فنی، زیرسازی، بهسازی و آسفالت در این طرح‌ها اشاره کرد و ادامه داد: اجرای پل‌های بزرگ با دهنه ۳۴ متری در جاده دم رودایک به رودسمه و پنج پل با دهانه سه متری در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به عملیات بسترسازی و مرمت پایه‌های پل تنگ چویل در برابر باران‌های سیل آسا اضافه کرد: اعتبار مرمت این پل مبلغ ۵ میلیارد تومان بوده که توسط پیمانکار در حال اجرا است.

وی با اشاره وقوع چندین فقره تصادف در پیچ‌های تنگ چویل درپایین دست روستای سردو افزود: ایمن سازی این پیچ‌ها توسط پیمانکار با اعتبار پنج میلیارد تومان شروع شده و تا سه ماه آینده با اجرای گابیون بندی، نصب گاردریل و روکش آسفالت بهره برداری می‌شود.

نصیری راد با اشاره به اجرای آسفالت جاده روستای گودبن و حضور ناظران مقیم بر این طرح ادامه داد: دو کیلومتر این طرح توسط اداره راهداری کهگیلویه با آسفالت سرد اجرا و هنوز به طور کامل انجام نشده است.