شناسهٔ خبر: 97987 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی خبر داد : 

 حمل ۱۶۹ هزار تن کالای اساسی از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی در ۵ ماهه نخست سال

کالای اساسی  رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : تا پایان مرداد ماه سال جاری  ۱۶۹ هزار تن کالای اساسی از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی حمل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ابراهیم خلیل شکاری رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل آذربایجان‌ غربی گفت: با توجه به انباشت کالاهای اساسی مانند ذرت دامی، سویای دامی، کنجاله و گندم در بندر امام خمینی ( ره )  و لزوم تسریع حمل آن به استان ، اداره کل راهداری و حمل و نقل آذربایجان‌غربی کلیه شرکتهای حمل و نقل استان را موظف به ارسال ناوگان و اعلام آمار به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان نموده که خوشبختانه کلیه شرکت‌ها بر این اساس اقدام و آمار به صورت مرتب ارسال شد.

 وی با بیان اینکه در مقاطع حساس و ازدیاد انباشت کالا از ظرفیت ناوگان‌راهداری تحت مالکیت نیز بهره گرفته شده است، افزود: بر اساس آمار تا پایان مرداد ماه سال جاری ۱۶۹ هزار تن انواع کالاهای اساسی با ۷ هزار سفر و توسط بالغ بر ۲۴۰۰ دستگاه وسایط نقلیه سنگین از بندر امام خمینی ( ره ) به استان حمل شد.

 شکاری اعلام نمود: با توجه به فراهم نمودن امکان صدور بارنامه توسط شرکت های حمل و نقل استان از مبدا بندر امام خمینی ( ره ) دو شرکت حمل و نقل کالا استان اقدام به این کار نمودند که بر این اساس ۷۰ فقره بارنامه حمل و نقل کالاهای اساسی برای شرکت های حمل و نقل کالای استان و ۱۷ فقره بارنامه نیز برای ناوگان اعزامی اداره کل راهداری و حمل و نقل آذربایجان‌غربی  از مبدا بندر امام خمینی ( ره ) صادر شد.

 این مقام مسئول با اشاره به طرحهای تشویقی حمل کالاهای اساسی گفت : ۴۰۰ حلقه لاستیک مابین رانندگانی که اقدام به حمل کالاهای اساسی از مبدا بندر امام خمینی ( ره ) نموده بودند توزیع شد.