شناسهٔ خبر: 98018 - سرویس استان‌ها

معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان قزوین:

۲۴۱تن بار بیش از حد مجاز در راه‌های استان قزوین کشف شد

اضافه تناژ بار معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان قزوین از کشف ۲۴۱ تن بار بیش از حد مجاز در راه‌های این استان طی نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( قزوین) علیرضا معیری‌پور افزود: در سال جاری از ۳۱۷ خودروی بازدید شده توسط گشت های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ۷۴ دستگاه با تخلف اضافه تناژ شناسایی شدند.

وی اضافه کرد: تخریب رویه جاده‌ها و آسیب به ابنیه راه به ویژه پل‌ها و وارد آمدن هزینه های فراوان و افزایش تصادفات از جمله اثرات منفی حمل بار بیش از مجاز در جاده ها است.

معیری‌پور ادامه داد:کنترل و شناسایی ناوگان باری متخلف اضافه تناژ به صورت مستمر و در قالب گشت های مشترک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با پلیس راه در محورهای استان در حال انجام است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود:در جهت جلوگیری از تخلفات مربوط به اضافه تناژ، با نصب باسکول‌های ثابت و سیار توزین وسایل نقلیه، رانندگان خاطی را که بیش از میزان مجاز بار حمل کرده اند شناسایی و جریمه و در صورت تکرار حمل بار اضافه وسیله نقلیه توقیف و حتی مجوز شرکت حمل و نقل متخلف باطل می‌شود.