شناسهٔ خبر: 98023 - سرویس استان‌ها

برگزاری مراسم افتتاحيه گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در اداره كل راه وشهرسازی خراسان رضوي

دفاع1400-خراسان رضوی (3).jpg مراسم افتتاحيه گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در اداره كل راه وشهرسازی خراسان رضوی برگزار شد. 

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوي)؛ در مراسم افتتاحيه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اداره كل راه وشهرسازي خراسان رضوی كه با حضور مديران، روسا، بسيجيان و كاركنان اين اداره كل برگزار شد، اميررضا شكری معاون توسعه مديريت و منابع اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوي با اشاره به اهمیت احیای فرهنگ دفاع مقدس اظهار داشت: همه پیشرفت‌ها و پیروزی‌هایی که انقلاب اسلامی امروز به دست آورده است وابسته به مجاهدت‌ها و از خودگذشتگی شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان دوران دفاع مقدس است.  

وي با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي در اين هفته برگزاري نمايشگاه عكس دفاع مقدس با بهره‌گیری از فضای مجازی است؛ افزود: هدف از برگزاري اين نمايشگاه، بزرگداشت ياد و خاطره حماسه آفريني ها و رشادت هاي رزمندگان دوران دفاع مقدس است.  

وی افزود در اولین روز از این هفته ضمن فضاسازی محوطه و راهروهای ورودی ساختمان، برنامه هایی همچون افتتاحیه نمایشگاه مجازی عکس یادیاران، پخش موسیقی های گرامیداشت دفاع مقدس، برگزاری مسابقات فرهنگی برای همکاران و خانواده آنان، مسابقات تنیس روی میز و دارت ویژه خواهران و برادران برنامه ریزی شده است.  

شکری با اشاره به برنامه های روز دوم گفت: در دومین روز از هفته دفاع مقدس کارکنان و بسیجیان این اداره کل با غبار روبی مزار شهدای گمنام در جبل النور  ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهدای دفاع مقدس و عطر افشانی مزار شهدا با آرمان های امام راحل و شهدای انقلاب تجدید بیعت خواهند کرد.

وی افزود: در سومین روز از هفته دفاع مقدس، کوهپیمایی عمومی بسیجیان در دره هفت حوض مشهد برگزار خواهد شد.  

وی افزود: در روز چهارم گرامیداشت هفته دفاع مقدس ديدار با خانواده معظم جانبازان و شهداء و در روز پنجم مراسم  قرائت زیارت  عاشورا در فضای باز اداره کل با حضور همکاران بسیجی و برگزاری کلاس آموزش بسیجیان و صالحین با موضوع جهاد و امر به معروف از دیدگاه اسلام اجرا خواهد شد.  

معاون توسعه مدیریت و  منابع اداره کل راه  و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به برنامه های روز هفتم و  هشتم گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: زیارت بسیجیان از حرم مطهر امام رضا (ع) در روز هفتم و در روز هشتم مراسم تجلیل از پیشکسوتان  جهاد و مقاومت ۸ سال دفاع مقدس در اداره کل  راه و شهرسازی استان برگزار خواهد شد.

در این مراسم همچنین حجت ابراهیم نیا فرمانده پایگاه مقاومت بسیج اداره کل راه وشهرسازی خراسان رضوی نیز در سخنانی با بیان اینکه امروز بواسطه ایثارگری رزمندگان دوران دفاع مقدس در قله افتخار و اقتدار قرار داریم و اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم سربلند هستند بخاطر ایثار رزمندگان دفاع مقدس بوده و خون پاک همین شهیدان بود که کشور را بیمه کرد.

وی افزود: به همت و فداکاری و ایثارگری رزمندگان شهدا و جانبازان دوران دفاع مقدس یک وجب هم از خاک کشورمان را به دشمن ندادیم و این لطف خدا و حضور مردم در جبهه‌ها بود.

وی با اشاره به اهمیت گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: این هفته فرصت مناسبی است تا ارادت خود را به جایگاه والای ایثارگران عرصه ایثار و دفاع مقدس ابراز کنیم.