شناسهٔ خبر: 98031 - سرویس استان‌ها

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

ساخت ۱۳۹۴ واحد مسکن ملی برای همدانی ها/ آماده سازی ۶۰ هکتار زمین برای الحاق به همدان

مهندس صالحی1 معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از ساخت ۱۳۹۴ واحد مسکن ملی برای هم استانی ها و اماده سازی ۶۰ هکتار زمین برای الحاق به همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان (همدان) مجید صالحی امیربیان کرد: الحاق ۶۰ هکتار زمین توسط شورای عالی شهرسازی و معماری مصوب شده که در حال بررسی طرح تفکیک و آماده سازی است.

صالحی‌امیر اظهار کرد: در پروژه ۱۲۰ واحدی در حصار حاج شمسعلی با کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تجهیز کارگاه و عملیات بتن‌ریزی تا سقف دوم تاکنون انجام شده است.

وی تصریح کرد: در پروژه ۶۹۰ واحدی حصار حاج شمسعلی با کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عملیات طراحی، تفکیک و تجهیز کارگاه، خاک‌برداری و احداث معابر شروع شده و در حال انجام است و تا ماه آینده عملیات بتن‌ریزی آغاز می‌شود.

صالحی‌امیر با بیان اینکه در پروژه ۱۰۴ واحدی در کوی شهید مدنی با کارگزاری ستاد اجرایی و پیمانکاری جهاد نصر همدان عملیات تجهیز کارگاه و خاک برداری و احداث فونداسیون آغاز شده است، افزود: در پروژه ۴۸۰ واحدی جنب دانشگاه پیام‌نور با کارگزاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و پیمانکاری جهاد نصر، عملیات تجهیز کارگاه و پی‌کنی و خرید مصالح انجام و پس از انجام آزمایشات ژئوتکنیک، مقرر شد ستاد پیمانکاری را برای تقویت این اراضی جذب کند که سازه‌هایی که بر روی آن احداث می‌شود دارای استحکام کافی باشد که پیگیری موضوع توسط ستاد در حال انجام است.

معاون مسکن وساختمان راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه پروژه‌ای دیگر با مشارکت بخش خصوصی با ظرفیت ۲۳۹ واحد با عنوان خود مالکی نیز عقد قرارداد شده که درحال پیگیری است، یادآور شد: اراضی دیگری نیز برای بقیه متقاضیان به میزان حدود ۶۰ هکتار توسط شورای عالی شهرسازی و معماری مصوب شده که به شهر همدان الحاق شود که توسط مشاور در حال بررسی برای ارائه طرح تفکیک و آماده‌سازی است.

وی با بیان اینکه در شهر ملایر نیز حدود ۹ هکتار زمین برای الحاق به شهر ملایر در نظر گرفته شده است، اظهارکرد: با وجود اینکه پروژه‌ای با ظرفیت ۳۰۰ واحد از مسکن‌های مهر فاقد متقاضی در ملایر در شورای مسکن استان به اقدام ملی مسکن مصوب و تبدیل شده است، حدود ۹ هکتار زمین برای الحاق به شهر ملایر درنظر گرفته شده که در حال بررسی توسط شورای عالی شهرسازی و معماری است.

صالحی امیر با اشاره به اینکه در شهر نهاوند عملیات تجهیز کارگاه و بتن‌ریزی و احداث فونداسیون با کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغازشده، افزود: همچنین مابقی واحدها نیز در نهاوند و بقیه شهرهای استان که اراضی آن به‌صورت گروه ساخت توسط بنیاد مسکن به متقاضیانی که واجد شرایط بوده و واریز اولیه وجه داشتند، انجام شده است.

وی تأکید کرد: تاکنون ۵ مرحله ثبت‌نام اقدام ملی برای استان همدان انجام شده که تاکنون حدود ۳۴هزار نفر طی این پنج مرحله ثبت نام کرده‌اند و مراحل پالایش تعدادی از متقاضیانی که در مرحله پنجم ثبت‌نام کرده‌اند در حال انجام است