شناسهٔ خبر: 98041 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه خبر داد:

برگزاری آزمون دوره‌های بدو خدمت رانندگان حرفه ای برون شهری

کرمانشاه - کرمی مدیر کل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: آزمون دوره های بدو خدمت رانندگان حرفه ای برون شهری در بخش کالا و مسافر استان کرمانشاه با حضور ۴۲۱ نفر متقاضی شغل رانندگی حرفه ای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دانشگاه پیام نور شهرستان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) ، فریبرز کرمی با اشاره به اینکه هفتمین دوره آزمون سراسری ارتقاء سطح کیفی رانندگان در استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در این آزمون ۴۲۱ نفر از رانندگان بخش کالا و مسافر در مرکز آموزش پیام نور شهرستان کرمانشاه با رعایت پروتکل‌های برگزار شد.

کرمی افزود: شرکت کنندگان در این آزمون، پیش از این آموزش‌های اولیه ایمنی در حوزه مسافر و کالا را با موضوعات مختلف از جمله اخلاق حرفه‌ای در کار، امداد و نجات، ضوابط کلی حمل محمولات ترافیکی، مشخصات وسایل نقلیه حمل بار در جاده ها، سلامت شغلی رانندگان، ضوابط حمل بار، مهارت‌های حرفه ای، حمل مواد خطرناک و قوانین و اسناد حمل و نقل فرا گرفتند.

وی یادآور شد: متقاضیان شغل رانندگی حرفه ای برای دریافت کارت هوشمند باید آموزش‌های تخصصی و عمومی مربوطه را گذارنده و در آزمون دوره‌های مذکور قبول شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه هم اکنون بیش از ۲۰ هزار راننده در بخش کالا و مسافر برون شهری در استان کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند.