شناسهٔ خبر: 98076 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

تهران طی سه روز آینده آسمانی صاف خواهد داشت/کاهش ۶ تا ۱۰ درجه ای دما در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر

گزارش هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه تهران طی سه روز آینده آسمانی صاف و تا قسمتی ابری خواهد داشت، گفت: فردا در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش ۶ تا ۱۰ درجه ای دما خواهیم داشت.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز دوم مهر و روزهای آتی اعلام کرد.

وی افزود: امروز و فردا در برخی نقاط از شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و جنوب سیستان و شرق و جنوب هرمزگان افزایش ابر، گاهی بارش باران،رگبار، رعد و برق و افزایش باد شدید را پیش بینی می‌کنیم. همین شرایط یکشنبه در گیلان، مازندران و گلستان و دوشنبه در شرق اردبیل و گیلان رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سه شنبه در برخی نقاط از شمال غرب و سواحل دریای خزر افزاش ابر، بارش باران و رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید را پیش بینی کرده‌ایم. امروز برای شمال غرب و یکشنبه درشمال شرق و جنوب غرب و مرکز کشور و دوشنبه در نوار شرقی ایران در برخی ساعات افزایش سرعت وزش باد خواهیم داشت که می‌تواند موجب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت دید شود.

نقشینه تاکید کرد: فردا  در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش ۶ تا ۱۰ درجه ای دما خواهیم داشت. یکشنبه استان‌های شمال شرق کشور ۹ تا ۱۲ درجه کاهش دما خواهند داشت. از امروز تا یکشنبه دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود و هشدار سطح زرد برای دریای خزر صادر شده است و از اواخر وقت شنبه تا دو شنبه خلیج فارس مواج و متلاطم می شود و هشدار سطح نارنجی برای خلیج فارس صادر شده است.

وی گفت:  تهران طی سه روز آینده آسمانی صاف و تا قسمتی ابری خواهد داشت و بیششینه دمای تهران ۳۳ و فردا ۳۴ درجه خواهد بود و کمینه دما ۲۳ و در شمیرانات به ۲۰ درجه خواهد رسید.