شناسهٔ خبر: 98116 - سرویس هوایی

سرپرست اداره کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

معرفی گران‌فروشان بلیت اربعین به سازمان تعزیرات حکومتی/ زائران بدون ویزا به فرودگاه مراجعه نکنند

حسین مذنب سرپرست اداره کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی از معرفی گران‌فروشان بلیت اربعین به سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین مذنب، سرپرست اداره کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با رادیو اربعین درباره آخرین وضعیت پروازهای اربعین در فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: بنده از یکشنبه گذشته به دستور وزیر راه و شهرسازی جهت بررسی وضعیت پروازهای اربعین در فرودگاه امام خمینی (ره) حضور یافته و تا امروز نیز در این فرودگاه حضور دائم دارم.

وی ادامه داد: مشکلات مختلفی بر سر راه انجام پروازهای اربعین وجود داشته است که مرتفع شده و یا در حال مرتفع شدن است. در بحث گران‌فروشی بلیت پرواز با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری، صورت جلسه و شکایت از گران‌فروشان تنظیم شده و عاملان گران‌فروشی به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شدند. 

مذنب افزود: مورد دوم بحث تاخیر ایرلاین‌ها است که از روز گذشته آغاز شده و پیش از این وجود نداشته است. علت این تاخیرها به مجوزهای فرودگاه‌های عراقی یعنی نجف و بغداد و انجام پروازهای فوق‌العاده بر می گردد، چراکه انجام این پروازها بر ساعت پروازهای بعدی اثر گذاشته است. اما با همکاری همه مجموعه‌ها این مشکل به زودی برطرف می‌شود.

سرپرست اداره کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به تجمع افراد فاقد ویزا و بلیت در فرودگاه‌ها گفت: مشکل اساسی  اکنون درباره عزیزانی است که بدون ویزا در فرودگاه حضور پیدا می‌کنند. هر زائری که به فرودگاه می‌آید باید بلیت، ویزا، جواب منفی تست PCR با اعتبار ۷۲ ساعت و کارت واکسن به همراه داشته باشند.

وی افزود: افرادی هستند که ویزا ندارند و از استان‌های دوردست از جمله کرمان و خراسان به فرودگاه امام خمینی (ره) مراجعه می‌کنند. احتمالا در ساعات آینده تصمیمی در این مورد اتخاذ شده و این افراد به شهرهای خود بازگردانده می‌شوند. همچنین برخی عزیزانی که نتوانستند بلیت تهیه کنند، به فرودگاه مراجعه کرده و کار خدمات‌رسانی را مختل کردند.

مذنب در انتها با اشاره به قیمت بلیت پروازهای اربعین گفت: قیمت مصوب پرواز برای شهرهای غیر از مشهد و بندرعباس به صورت یکطرفه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و به صورت دوطرفه ۵ میلیون تومان و برای مشهد و بندرعباس به صورت یکسره ۴ میلیون و به صورت دوطرفه ۶ میلیون تومان است.