شناسهٔ خبر: 98119 - سرویس بنادر و دریانوردی

از ابتدای امسال تاکنون؛

۴۵۲ هزار تن روغن خوراکی در بندرشهید رجایی تخلیه شده است

۴۵۲ هزار تن روغن خوراکی در بندرشهید رجایی تخلیه شده است مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۵۲ هزارتن روغن نباتی به وسیله ۱۵ فروند کشتی از طریق بندرشهید رجایی واردکشور شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  "علی‌رضا محمدی کرجی‌ران" درتشریح میزان واردات،تخلیه و ارسال روغن خوراکی از بندرشهید رجایی به استان‌های کشور اظهارداشت: در راستای تامین زنجیره کالاهای اساسی مورد نیاز هموطنان از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۵۲ هزار تن روغن خوراکی به وسیله ۱۵ فروند کشتی از طریق بندر شهید رجایی وارده کشور شده است .

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۶۷ هزارتن روغن در مخازن این مجتمع موجود است که روزانه یک‌هزار و ۶۸۰ تن از این کالای مصرفی و مورد نیاز کشور به وسیله ۷۰ کامیون از بندرشهید رجایی به کارخانجات و شرکت‌های فرآوری روغن نباتی در سراسر کشور ارسال می‌شود.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: همچنین ۲ کشتی حامل روغن خوراکی با ظرفیت ۷۱ هزار و ۵۰۰ تن در لنگرگاه بندرعباس مراحل اسنادی خود را طی نموده و طی روزهای آینده در بندر شهید رجایی پهلو دهی می‌شود .

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، محمدی کرجی‌ران با بیان اینکه ظرفیتی بالغ بر ۳۷۰ هزارتن در سه نقطه از اراضی بندرشهید رجایی به ذخیره سازی و نگهداری فرآوری روغن خام خوراکی اختصاص دارد، اضافه کرد: از ۹ پست اسکله تخلیه و نگه‌داری کالاهای اساسی در بندرشهید رجایی، ۳ پست آن مخصوص تخلیه روغن نباتی است.