شناسهٔ خبر: 98147 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران خبر داد:

فرودگاه ساری با ۲۴ پرواز ميزبان زائران اربعين حسينی

فرودگاه ساری پروازهای فرودگاه شهدای ساری به مقصد نجف اشرف ويژه اربعين حسينی از ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعداله وطن خواه مدیرکل فرودگاه‌های استان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در بازه زمانی سی و یکم شهریور تا چهارم مهر ماه تعداد ۱۶ پرواز رفت و برگشت در مسیر ساری - نجف و بالعکس حدود ۱۱۰۰ زائر حرم ابا عبدالله الحسین ( ع ) را به کشور عراق منتقل می‌کند.

وطن خواه با اشاره به اینکه پروازهای برگشت نیز به تعداد هشت پرواز در بازه زمانی ۵ لغایت ۸ مهر ماه برنامه‌ریزی شده است، افزود: بر اساس دستورالعمل اعلامی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت‌های بومی وظیفه نقل و انتقال زائران را متعهد شده اند، لذا چنانچه تقاضای سفر بیشتر باشد شرکت هواپیمایی آمادگی برنامه‌ریزی و افزایش پروازها در مسیر ساری- نجف و بالعکس را دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اظهار داشت: در طول مدت سفر، مشتاقان اربعین و حرم اباعبدالله الحسین(ع) با راه اندازی موکب ویژه اربعین در فرودگاه شهدای ساری و پذیرایی از زائران، شور و حال سفرهای پیاده روی سنوات گذشته برای دوستداران حرم حسینی تداعی خواهد کرد.

وی همچنین اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل‌های صادره، زائران محترم باید دو دوز واکسن زده و تاییدیه لازم هنگام سفر به همراه داشته باشند، همچنین تاییدیه تست منفی PCR  و ویزای معتبر صادره از کشور عراق از الزامات سفر است .

به گفته وی کسانی که مدارک مورد نظر را در هنگام سفر در فرودگاه به همراه نداشته باشند از مسافرت آنان ممانعت خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران عایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در محیط فرودگاه و سطوح ترمینال را از الزامات فرودگاهی دانست و افزود: تمامی پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه رعایت می‌شود و مردم و مسافران محترم نیز ملزم به رعایت آنها به ویژه استفاده از ماسک در تمامی مراحل و فرآیند های تشریفات پروازی است.

گفتنی است؛ نخستین گروه از زائران حرم حسینی چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ از فرودگاه شهدای ساری عازم نجف اشرف شد.