شناسهٔ خبر: 98248 - سرویس استان‌ها

در ادامه اجرای پروژه های راهداری استان:

۳۳۰ میلیارد تومان قرارداد جاری در حوزه راه زنجان منعقد شد

نصب بلوک مفصلی - زنجان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: امسال ۳۳۰ میلیارد تومان قرارداد جاری با پیمانکاران مختلف در حوزه راه این استان منعقدشده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (زنجان)، عبدالحسین علی‌اکبری گفت: قرارداد های جاری با پیمانکاران مختلف در حوزه‌های آسفالت راه برای روستاهای بالای ۵۰ خانوار منعقدشده است و در مرحله بعد نیز برای روستاهای بیشتر از ۲۰ خانوار انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال منابع خوبی در قانون بودجه در حوزه راه روستایی از محل محرومیت‌زدایی، اعتبارات استانی و سایر محل‌ها پیش‌بینی‌شده است.

علی‌اکبری یادآوری کرد: امسال  در حد توان اعتباری  پروژه‌های روکش آسفالت، نصب نیوجرسی، روشنایی در نقاط پرحادثه پروژه ها  را ادامه  خواهیم کرد. سال گذشته ۲۰۰  میلیارد تومان در حوزه راهداری استان زنجان  اعم از آسفالت، روشنایی و نصب بلوک‌های مفصلی هزینه شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه بر اساس آمار سال  ۱۳۹۶ در استان  ۷۴ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شد که از این تعداد۱۱ تقاطع  رفع شده است افزود : بر اساس آخرین آمار در استان زنجان ۱۰۵ نقطه پرحادثه در فاز نخست شناسایی‌شده که بر اساس فرمول‌های مختلف از این تعداد ،پروژه‌های مهم اولویت‌بندی و ابلاغ خواهد شد که تاکنون رقم نهایی اعلام‌نشده و به مدت سه سال نقاط پرحادثه را رفع می‌کنیم.
اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه‌های اصلی و فرعی را زیرپوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.