شناسهٔ خبر: 98258 - سرویس استان‌ها

بازدید نماینده مردم شهرستان مهاباد در مجلس شورای اسلامی از کریدور بزرگراهی غرب کشور؛

بررسی وضعیت بزرگراه ارومیه-مهاباد-میاندوآب

مهایاد بازدید مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به همراه نماینده مردم شهرستان مهاباد در مجلس شورای اسلامی از بزرگراه ارومیه-مهاباد-میاندوآب انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، با توجه به اینکه برقراری تردد امن و کاهش تلفات و تصادفات در جاده‌های آذربایجان‌غربی به عنوان یکی از فرامین  مقام معظم رهبری از اصلی‌ترین دغدغه‌های مجموعه راه وشهرسازی است و تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور در جنوب استان در تحقق این امر محوریت دارد؛ مسئولان از مراحل اجرایی بزرگراه ارومیه-مهاباد- میاندوآب بازدید کردند.

باید شرح داد که این بازدیدهای مداوم، توانسته بسیاری از مسائل و موانع پیشرفت این طرح زیرساختی را رفع کند. رایزنی درخصوص جابه‌جایی تأسيسات شرکت‌های خدمات‌رسان، اصلاح مهندسی جاده و ساخت تجهیزات جاده‌ای در اراضی ملی به جای صرف هزینه‌های آزادسازی و حل مشکل معارض از جمله آن‌هاست.

علاوه بر افتتاح ١٠٣ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور و ٢٠ کیلومتر از راههای اصلی در اردیبهشت امسال، برنامه‌ریزی شده ١٠٠ کیلومتر از پروژه‌های ساخت و توسعه راههای آذربایجان‌غربی در استان تا پایان سال افتتاح شود.