شناسهٔ خبر: 98278 - سرویس جاده‌ای

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

۵۰۰۰ اتوبوس آماده پذیرایی از زائران اربعین هستند/ بازگشت از دو مرز مهران و شلمچه انجام می‌شود

داریوش امانی رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از پیش‌بینی ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با شبکه  در ارتباط با آخرین وضعیت بازگشت زمینی زوار اربعین حسینی گفت: بر اساس آخرین تصمیمات ستاد اربعین، بیشترین زائران زمینی اربعین از مرز مهران به کشور باز خواهند گشت و برآورد کرده‌ایم از ساعت ۵ بعدازظهر بیشترین آمار ورود زائر به کشور را از مرز مهران خواهیم داشت. همچنین مرز شلمچه نیز پذیرای تعدادی از زائران خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امروز در کشور عراق اربعین است، تعداد کمی از زائران تاکنون به کشور باز گشته‌اند و بیشترین تعداد زائران از ساعت ۵ بعد از ظهر بازگشت را شروع خواهند کرد. پیش‌بینی شده است که دو سوم از زائرانی که به صورت زمینی باز می‌گردند، از مرز مهران تردد خواهند کرد.

امانی با اشاره به آمادگی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای برای انتقال زوار به شهرهای خود گفت: اکنون در هر دو پایانه مرزی جایگاه‌ها برای استان‌ها مشخص شده و مشکلی از نظر ناوگان حمل‌ونقل عمومی چه در مرز مهران چه در مرز شلمچه وجود ندارد. بلیت به صورت پیش فروش خیلی کم فروخته شده پیش‌بینی می شود که عمده خرید بلیت به صورت حضوری در پایانه‌ها انجام شود.

وی افزود: هر استان یک نماینده تام الاختیار در پایانه‌های مرزی داشته و نماینده زائران مشخص شده است که از بدو ورود زائران را به جایگاه استان راهنمایی کرده و پس از خرید بلیت و صدور صورت وضعیت اعزام انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: نزدیک ۵۰۰۰ اتوبوس آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند. امروز نزدیک به  ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس در پایانه مرزی شهید سلیمانی و ۷۰۰ دستگاه در شلمچه مستقر شده و به همین تعداد نیز در مسیر هستند که ناوگان موجود اضافه شوند.

وی افزود: فکر می‌کنیم بیشترین ورود به کشور ظرف ۲۴ ساعت آینده اتفاق بیفتد، اما تا روز شنبه این آمادگی وجود دارد که از زائران پذیرایی شود.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  در انتها با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پذیرایی از زائران گفت: همکاران وزارت بهداشت در این دو پایانه مرزی مستقر شده و غربالگری کرونا را انجام خواهند داد. اگر مورد مشکوکی مشاهده کردند، اقدامات لازم بر اساس پروتوکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.