شناسهٔ خبر: 98279 - سرویس استان‌ها

استاندار اردبیل:

نهضت راهسازی در اردبیل توسعه شتابان گرفته است

خبر راه و شهرسازی اردبیل استاندار اردبیل گفت: توسعه جاده های استان اردبیل و موضوع نهضت راهسازی در این استان توسعه شتابان به خودگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل) ، اکبر بهنامجو استاندار اردبیل اقدامات انجام شده درحوزه راهسازی را با رویکرد جهشی و توسعه ای بیان کرد و گفت: سالانه ۶۰ کیلومتر بزرگراه به جاده های استان اردبیل افزوده می شود که امسال قرار است ۲۰ کیلومتر در محور اردبیل– سرچم،۱۲ کیلومتر در مسیر رضی– امیرکندی، ۵ کیلومتر ورودی گرمی، ۱۳ کیلومتر محور اردبیل– مشگین شهر و ۱۵ کیلومتر نیز در مسیر پارس آباد به مشگین شهر آماده بهره برداری خواهد شد.

وی تامین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این پروژه ها را در مسیر تقویت آهنگ توسعه استان یادآور شد و گفت: هم اکنون اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل جزو دستگاه های فعال و مطرح این استان است که با تلاشی مضاعف سعی دارد با جلب رضایت مردم جایگاه ممتاز و اول را در خدمت رسانی به دست آورد.

استاندار اردبیل با اشاره به فعالیت گسترده ماشین آلات راهسازی جهت تکمیل محور اردبیل - سرچم خاطرنشان کرد: با تلاش چندین پیمانکار ، احداث و تکمیل محور اردبیل – سرچم در قطعات مختلف با سرعت خوبی پیش میرود و در آینده نزدیک راه ارتباطی استان اردبیل به مرکز کشور از یک جاده دو بانده ایمن و کم خطر بهره مند خواهد شد.

بهنامجو به چهارخطه محور گرمی به بیله سوار به عنوان محور ترانزیتی اشاره و اظهار کرد: با تکمیل این مسیر از اردبیل تا بیله سوار محورهای مواصلاتی و جاده ها چهارخطه شده و ایمنی بیشتر برقرار می شود.

وی با تاکید برضرورت همکاری سایردستگاه های خدمات رسان استان درجابجایی تاسیسات در مسیرتعریض و چهارخطه محورهای مواصلاتی خاطرنشان کرد: با محوریت معاون عمرانی استانداری و پیگیری اداره کل راه و شهرسازی چندین نشست هماهنگی برگـزار شده و کار با قوت و قدرت در حال انجام است که موانع و  مشکلات در این حوزه نیز بطور کامل برطرف شود .

استاندار اردبیل اظهار کرد: پیمانکاران همکاری خوبی را با اداره کل راه و شهرسازی داشته اند و عمده پیمانکاران طرح های راه و شهرسازی به رغم تاخیر در پرداخت مطالبات ، با کیفیت مناسب پروژه ها را به سرانجام رسانده و تحویل داده اند که جای قدردانی از همراهی و همکاری آنها وجود دارد.

بهنامجو در مورد راه های گردشگری و توجه به تقویت زیرساخت ها در اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: یکی از محورهای گردشگری استان اردبیل راه ارتباطی شال ماجولان  ماسوله است که این محورگردشگری درحوزه استحفاظی استان اردبیل سال گذشته به همت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل تکمیل و به بهره برداری رسید و انشاالله بعد از گذر از کرونا گردشگران بیشماری از شمال کشور وارد استان اردبیل خواهند شد .

وی با اشاره به پیگیری و هماهنگی انجام شده با مسئولان استان گیلان جهت تکمیل این مسیر از سمت ماسوله نیز گفت : با تکمیل شدن این راه توریستی از سمت ماسوله راه برای ورود گردشگران داخلی و خارجی به استان اردبیل هموار شده و این امر رونق اقتصادی مردم منطقه و صنعت گردشگری را به همراه خواهد داشت.

استاندار اردبیل دیگر محور گردشگری اجرا شده استان را ارتقای محور گردشگری سرعین – آلوارس اعلام و خاطرنشان کرد: در این مسیر با بهره برداری از دو پیست آلوارس و اوجور حتی در زمستان گردشگران بی شماری از این فضا استفاده خواهند کرد و به نوعی زمستان خاموش گردشگری در اردبیل به زمستان بیدار همراه با حضور بی شمار گردشگران تبدیل خواهد شد که حتی از تابستان نیز گردشگران بیشتری در این منطقه به تفریحات زمستانی خواهند پرداخت.

وی در ادامه افزود: در گرمی دور دریاچه سد گیلارلوی این شهرستان در یک منطقه منحصر به فرد واقع شده و در آینده به نگین گردشگری شهرستان گرمی تبدیل می شود و ضمن اینکه یک تفرجگاه خوب برای مسافران و مردم گرمی خواهد بود ، سرمایه گذاری گردشگری در محدوده این دریاچه نیز  اتفاق می افتد و قطعا" با بهبود شرایط کرونایی گردشگران متعدد از این تفرجگاه نیز استفاده خواهند کرد.