شناسهٔ خبر: 98319 - سرویس استان‌ها

بیش از ۹۷۵هزار مسافر با ناوگان مسافربری جاده ای قزوین سفر کردند

ناوگان مسافربری گیلان رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از جابه‌جایی ۹۷۵هزار و ۶۳۲ مسافر با ناوگان مسافربری این استان طی نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، رضا پردل گفت: جابه‌جایی  این تعداد مسافر با ۱۱۰هزار و ۱۶۹ سفر محقق شده که در این زمینه نیز رشدی ۱۹درصدی را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد:در مدت مشابه سال قبل ۹۴۳هزار و ۴۵۷ مسافر در قالب ۹۲هزار ۲۲۵سفر از قزوین به استان های مختلف کشور جابه‌جا شدند.

پردل ادامه داد:این مسافران با هزار و ۳۴۶دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه سفر کرده‌اند.

وی همچنین از فروش اینترنتی بلیت به تعداد پنج هزار و ۱۸۳ در این مدت خبر داد و گفت: آمار صدور بلیت اینترنتی نیز ۴۸درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

پردل خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا بلیت مسافران پس از استعلام کد ملی و اطمینان از سلامت آنها و مسئولان شرکت های مسافربری موظف هستند قبل از صدور بلیت وضعیت کرونای مسافر را از طریق ارسال کد ملی به سامانه سروا استعلام کنند.

این مسئول یادآور شد: از زمان آغاز استعلام سلامت مسافران در آذرماه سال گذشته تاکنون از صدور بلیت به ۶۸ بیمار کرونایی در استان جلوگیری شده است.

رییس اداره حمل و نقل مسافر استان قزوین افزود: در همین راستا ضمن ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی و رعایت نکات ایمنی به شرکت‌های حمل و نقل مسافر، گشت‌های راهداری و پلیس راه نیز به طور مستمر از ناوگان عمومی و شرکتهای حمل و نقل بازدید و تجهیزات آنها را کنترل می کنند.