شناسهٔ خبر: 98346 - سرویس هوایی

ظهر امروز انجام شد:

نخستین پرواز بازگشت زوار اربعین حسینی به فرودگاه لامرد

اربعین لامرد بازگشت زوار اربعین حسینی به فرودگاه لامرد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، نخستین پرواز بازگشت زوار اربعین حسینی، ساعت ۱۱:۴۰ امروز در فرودگاه لامرد به زمین نشست. ۱۶۴ نفر از زوار عتبات عالیات با استفاده از این پرواز از فرودگاه نجف اشرف به لامرد پرواز کرده و مورد استقبال مقامات فرودگاهی و محلی قرار گرفتند. 

سهراب عزیزی، مدیر فرودگاه لامرد در حاشیه مراسم استقبال از زوار در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  به تشریح جزییات پروازهای اربعین این فرودگاه پرداخت و گفت: ابتدا انجام سه پرواز از لامرد به نجف اشرف برنامه‌ریزی شده بود، اما با توجه به استقبال زائرین لامرد و شهرستان‌ها و استان‌های اطراف، تعداد پروازها به ۴ پرواز افزایش یافت و ۶۵۰ نفر از زوار اربعین حسینی با استفاده از این پروازها به این سفر معنوی مشرف شدند.

وی ادامه داد: همین تعداد پرواز نیز برای بازگشت در نظر گرفته شده که دومین پرواز امروز بعد‌ازظهر، سومین پرواز روز جمعه و چهارمین پرواز، احتمالا روز شنبه انجام خواهد شد. مقرر شده است اگر زائری که بلیت دوطرفه خریده، تمایل داشت زمینی به کشور بازگردد، نرخ بلیت برگشت بدون اخذ جریمه به او بازگردانده شود، اما تاکنون تنها ۵ نفر از بازگشت هوایی انصراف داده‌اند. 

مدیر فرودگاه لامرد با اشاره به اقدامات انجام شده برای پذیرایی و استقبال از زائران گفت: مردم لامرد برای بدرقه و استقبال از زائران سنگ تمام گذاشتند و نذورات فراوانی را به این مراسم آوردند. این نذورات شامل اقلام بهداشتی مانند ماسک و الکل نیز می‌شد تا مطمئن شویم تمام پروتکل‌های بهداشتی در فرآیند اعزام و پذیرش مسافران رعایت می‌شود.

وی ادامه داد: دو موکب که سال‌های گذشته در مرز شلمچه مستقر بودند، امسال با همان حال و هوا در فرودگاه لامرد مستقر شدند تا این سفر راهپیمایی‌های باشکوه سال‌های گذشته را برای مسافران تداعی کند. همچنین برای تمام حاضران در فرودگاه غذای گرم تدارک دیده شد.

عزیزی افزود: با کمک نیروهای داوطلب، نظم و امنیت فرودگاه تامین شد تا زائران بدون دغدغه به این سفر معنوی مشرف شده و بازگردند. همچنین چند نفر از کارکنان اداره بهداشت منطقه در فرودگاه مستقر شدند که بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت کنند.