شناسهٔ خبر: 98392 - سرویس جاده‌ای

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

استقرار ۵ هزار دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران از مرز مهران/افزایش ۱۳۳ درصدی ترانزیت کالا از مرزهای جاده‌ای کشور/ اعلام شرایط پیش فروش بلیط برگشت زائران از مرز مهران

مسافری مرکزی افزایش ۱۳۳ درصدی ترانزیت کالا از مرزهای جاده‌ای کشور در ۶ ماه گذشته، اعلام شرایط پیش فروش بلیط برگشت زائران از مرز شهید سلیمانی، اعلام شرایط پیش فروش بلیط برگشت زائران از مرز مهران، بخشی از مهمترین اخبار حمل‌و‌نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار  حوزه حمل ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

اعزام ۶۴ هزار نفر از زوار به عتبات عالیات

وزیر راه و شهرسازی از اعزام ۶۴ هزار نفر از زوار اربعین حسینی به عتبات عالیات از مرزهای زمینی و هوایی تا ساعت ۶ صبح ۴ مهر خبر داد. قاسمی افزود: اکنون تلاش داریم نمایندگانی را در فرودگاه‌های نجف و بغداد مستقر کرده که مدیریت و نظارت بر روند بازگشت زائران را انجام دهند. امیدواریم بازگشت زائران، چه به صورت هوایی و چه به صورت زمینی از مرز مهران، بدون مشکل باشد. فعلا ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زمینی زائران هماهنگ کردیم و در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در صورت لزوم این تعداد را افزایش دهیم.

به کارگیری از حداکثرظرفیت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای درسفرهای بازگشت زائران اربعین حسینی

معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست ویدیو کنفرانسی مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور، بر به‌کارگیری حداکثر ظرفیت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در سفرهای بازگشت زائران اربعین حسینی از مرزهای غربی به کشور تاکید کرد .

۵۰۰۰ اتوبوس آماده پذیرایی از زائران اربعین هستند

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از پیش‌بینی ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی خبر داد.

افزایش ۱۳۳ درصدی ترانزیت کالا از مرزهای جاده‌ای کشور

جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل نقل بین‌المللی سازمان راهداری گفت: در طی شش ماه گذشته، افزون بر چهار میلیون و ۲۰۰هزار تن کالا از مرزهای جاده‌ای کشور ترانزیت شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳۳ درصد افزایش داشته است.

اعلام شرایط پیش فروش بلیط برگشت زائران از مرز شهید سلیمانی(مهران)

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در اعلامی از فراهم شدن شرایط پیش فروش بلیط برگشت زائران از مرز شهید سلیمانی(مهران) خبر داد. از جمله این شرایط می‌توان به‌مواردی همچون آماده باش ۲ هزار و۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زمینی ۶۰ هزار زائر از مرز، در نظر گرفته شدن مرز شهید سلیمانی(مهران) به عنوان تنها مرز برای زائران، ابلاغ شرایط پیش فروش بلیط به استان‌ها و اینکه شرکت‌های حمل و نقلی می‌توانند پیش فروش بلیت سفرهای اربعین را انجام دهند، تعبیه شدن دیده بان برای سنجش شرایط مرزی در مسیر کربلا تا مرز مهران، امکان انعقاد قرارداد کاروان‌ها با شرکت‌های حمل و نقلی، فراهم شدن بازگشت زائران با توجه به اینکه از بعدازظهر اربعین معمولا زائران به‌سمت مرز مهران حرکت می‌کنند، لزوم هماهنگی زائران با شرکت های حمل و نقل براساس شماره تلفنی اعلامی این شرکت ها برای بازگشت آرام، برای نظارت بر ایمنی سفر، پلیس راه ناوگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را اسکورت و به مرز را اسکورت و به مرز کرمانشاه می‌رسانند، افرادی که برای بازگشت بلیت تهیه نکرده اند، در مرز ناوگانی تعبیه شده است تا زائران را به مقاصد خود بازگرداند و کرمانشاه نقطه عزیمت به استان‌ها خواهد بود.

استقرار ۲۵۰۰ اتوبوس در پایانه شهیدسلیمانی

داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل‌و‌نقل مسافر سازمان راهداری ضمن اعلام آمادگی کامل آن سازمان برای بازگشت مسافران اربعین از مرز مهران از تجهیز و تخصیص ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران خبر داد.

ناوگان حمل و نقل عمومی آماده جابجایی زائران اربعین است

مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری ناوگان حمل ونقل عمومی آماده جابجایی زائران اربعین است، با برنامه ریزی های انجام شده در حال حاضر ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در مرزهای مهران و شلمچه برای جابه جایی زائران دپو شده است.

بهره‌برداری از طرح جامع پایانه مرزی رازی

محمد تیموری معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بهره‌برداری از طرح جامع پایانه رازی شهرستان خوی در آذربایجان غربی را گام مهمی در راستای تحقق چشم انداز مبادلات ۳۰ میلیارد دلاری با کشور ترکیه عنوان کرد.

تسریع و تسهیل درسفرهای بازگشت زائران اربعین حسینی

بر اساس پیش‌بینی تقاضای سفرهای بازگشت زائران اربعین حسینی از مرزهای مهران و شلمچه، اقدامات و هماهنگی‌های لازم برای تأمین ناوگان مورد نیاز و تسریع و تسهیل در سفرها انجام شد .