شناسهٔ خبر: 98405 - سرویس استان‌ها

در جلسه شورای مسکن استان البرز مطرح شد

اراضی مناسب اجرای طرح ملی ایجاد مسکن در البرز شناسایی شود/لزوم لحاظ شدن سند ملی آمایش سرزمین برای اجرای طرح ملی ایجاد مسکن

اقدام ملی استان البرز جلسه شورای تامین مسکن استان البرز به ریاست استاندارو با حضور اعضا این شورا در محل استانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز )در ابتدای جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز ضمن قرائت دستورکار جلسه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در خصوص ساخت مسکن ارائه کرد.

رضا خالقی با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر ساخت سالانه یک میلیون مسکن در سال بیان داشت هفته گذشته در راستای سیاست های دولت برای طرح ملی ایجاد مسکن، پروژه ایجاد ۸۸۰ واحد مسکونی به همت سپاه پاسداران در شهر کرج آغاز شد که اولین اقدام در راستای تامین مسکن در دولت جدید است.

در ادامه هریک از اعضا شورای تامین مسکن استان البرز توضیحاتی در خصوص حیطه کاری خود ارائه کرده و آخرین گزارشات را به سمع حاضرین رساندند.

در پایان استاندار البرز با اشاره به اینکه تمامی مسئولان البرز به مسائل و موضوعات استان آگاه هستند، افزود: بر این اساس با توجه به موضوعات و دغدغه هایی که احصا شده باید با رعایت تمامی جوانب برنامه ریزی و اقدام شود.

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: در تامین مسکن باید در ابتدا زیرساخت ها و ظرفیت های هر منطقه و شهرستان های استان را در نظر بگیریم سپس نسبت به بارگذاری جمعیت و ایجاد مسکن اقدام شود.

شهبازی با بیان اینکه سالانه به طور متوسط ۱۲۰ هزار نفر بواسطه مهاجرت وارد البرز می شوند، ادامه داد: این استان جزو کم مساحت ترین استان های کشور هست ولی در تراکم جمعیت جایگاه برتر را دارد و سند آمایش سرزمین در استان باید در دستور کار قرار گیرد و نباید سبب ساز افزایش مهاجرت ها به استان باشیم.

استاندار البرز گفت: اکنون در بسیاری از سرانه های مهمی همچون درمانی، آموزشی، فضای سبز و... در زمره استان های محروم کشور قرار داریم چراکه رشد سریع جمعیت منجر به عقب ماندگی سرانه ها شده است.

وی افزود: باید اراضی مناسب برای طرح جهش تولید مسکن متناسب با سیاست های دولت محترم در استان احصا و اعلام شود و شناسایی افراد واجد شرایط و متقاضی مسکن و همچنین هدف‌گذاری ملی برای استان باید صورت گیرد و همچنین ضرورت دارد به گونه ای برنامه ریزی کنیم که جمعیت را به سمت مناطق کم تراکم استان هدایت کنیم.