شناسهٔ خبر: 98528 - سرویس هوایی

به منظور افزایش ضریب ایمنی انجام شد:

پلاک گذاری خودروهای خدمات رسان در فرودگاه بين‌المللی شهدای زاهدان

فرودگاه زاهدان فرآيند پلاک گذاری خودروهای متردد در سطوح پروازی فرودگاه بين‌المللی شهدای زاهدان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اداره آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای فرودگاه زاهدان با همکاری واحد مدیریت ایمنی اپرون، طرح پلاک‌گذاری خودروهای فعال در سطوح پروازی را آغاز کردند.

این طرح با هدف ایجاد نظم و افزایش ایمنی در تردد وسایل خدمات رسان فرودگاهی در اپرون و سطوح پروازی و همچنین امکان نظارت و پایش مستمر این خودروها در مبحث کیفیت فنی، رعایت استانداردها و به روزرسانی تجهیزات اجرا شده است.

از این پس پلاک گذاری خودروهای خدمات رسان فرودگاهی برای تردد در ایرساید با تاییدیه و ارایه معاینه فنیِ عدم آلایندگی و عدم وجود ایرادهایی نظیر فقدان وسایل اطفاییه و سرمایشی - گرمایشی، ترک روی شیشه‌ها، برف پاک‌کن‌ها، نقص فنی چرخ‌ها، مال‌بندها، علایم ایمنی وغیره امکان پذیر است.

به گزارش روابط عمومی فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان؛ خودروی تخصصی فرودگاهی در سطوح پروازی فرودگاه زاهدان به مسافران و هواپیماها خدمات رسانی می‌کنند که با بازدید دوره‌ای روزانه و ماهانه کارشناسان ایمنی اپرون، خودروهایی که دارای شرایط مطلوب خدمات رسانی و دارای کیفیت نباشند فک پلاک می‌شوند و تا زمانی که نسبت به نوسازی و رفع ایرادات اقدام نکنند اجازه تردد در ایرساید را نخواهند داشت.