شناسهٔ خبر: 98585 - سرویس مسکن و شهرسازی

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک خبر داد:

آمادگی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برای نقش آفرینی در ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال

مجید کیانپور ثمدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: با توجه به عزم و اراده دولت برای احداث یک میلیون واحد مسکونی در سال، شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در سراسر کشور آمادگی دارد بازوی توانمند وزارت راه و شهرسازی در اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن در سراسر کشور باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید کیانپور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در نشست شورای مدیران که با حضور اعضای هیات مدیره و مدیران ستادی شرکت برگزار شد، ضمن تسلیت ایام ماه صفر تاکید و اظهار داشت: برای تحقق ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک آمادگی دارد توان مطالعاتی، کنترل کیفیت و مطالعات ژئوتکنیک خود را از صفر تا صد کنترل کیفیت را در اختیار پروژه‌های ساخت مسکن قرار دهد. که وزیر محترم راه و شهرسازی نیز موافقت خود را اعلام کردند و بزودی به تمام استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

کیانپور با اشاره به اینکه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک طی یک سال گذشته با تلاش همکاران به سمت تعالی و سودآوری حرکت کرده گفت: در شش ماه دوم سال نیز باید تمام تلاش و همت خود را برای بهتر شدن، بهره‌وری و توسعه بیشتر شرکت و نیز افزایش ارتقاء کیفی پروژه‌های عمرانی به کار ببندیدم.

وی با بیان اینکه شرکت آزمایش فنی و مکانیک خاک توانایی ارائه بیش از ۵۶۰ آزمایش متنوع را در سراسر کشور دارد افزود: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک یک شرکت پیشرو در انجام آزمایش‌های فنی و مهندسی و به عنوان پیشانی کنترل کیفیت QA  و QC در کشور است و باید تلاش کنیم حرف نخست را در تمام آزمایش‌های فنی و مهندسی در کشور بزنیم و از ظرفیت‌ موجود برای تولید یک میلیون واحد مسکونی در کشور استفاده کنیم.

کیانپور با بیان اینکه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک یکی از شرکت‌های پیشرو وزارت راه و شهرسازی در شفافیت و ارائه صورت‌های مالی شفاف بود است گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده است که شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در میان ۲۵۹ شرکت دولتی جزو ۱۰ شرکت نخست سود ده دولتی بوده است و این شرکت با اعلام صورت‌های مالی شفاف، یکی از شرکت‌های پیشرو در اطلاعات شفاف بوده و در راستای اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات هم‌رتبه نخست را در وزارت راه و شهرسازی کسب کرده است و همه اطلاعات در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک شفاف است.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به موفقیت دیگری که شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بعداز سال‌ها کسب کرده است گفت: یکی دیگر از موفقت‌ها که شرکت به دست آورده است برگزاری موفق مجمع سالیانه بود که این شرکت توانست صورت‌های مالی را به صورت مطلوب به بازرسان ارائه دهد و یکی از شرکت‌های وزارت راه و شهرسازی بودیم که صورت‌های مالی این شرکت به صورت مطلوب ارائه و نمره قبولی گرفت.

کیانپور با بیان اینکه همه ما در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک دو وظیفه را باید تا روزی که شرکت حاکمیتی شود برعهده داشته باشیم افزود: تا زمانی که در مسیر حاکمیتی شدن شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در حرکت هستیم باید با جدیت و تلاش بیشتر به فعالیت‌های خود ادامه دهیم و با حضور در بازارهای جدید و صدور خدمات فنی و مهندسی و افزایش وصولی سهم بیشتری از بازار ژئوتکنیک کشور داشته باشیم. و در صورت حاکمیتی شدیم بر مبنی تصمیمات گرفته شده برنامه‌ریزی کرده و تلاش می‌کنیم سازمان توسعه‌ای و رو به رشد باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحث آموزش اشاره کرد و اضافه کرد: وظیفه امروز ما این است که از امروز برای سال‌های آینده نیروهای متخصص و آموزش دیده و توانمند تربیت کنیم و بتوانیم کادر سازی کنیم و برای هر مسئولیت حداقل ۱۰ نیروی آموزش دیده و توانمند آماده بکار داشته باشیم تا دستمان در انتخاب فردی توانمند باز باشد.

کیانپور ادامه داد: دفتر آموزش و پژوهش تلاش کند ۱۷۲ هزار نفر- ساعت آموزش را برای امسال طبق برنامه‌‍ریزی آموزشی محقق کند و از مربیان و اساتید آموزش شاخص را برای تدریس دعوت کرده و با برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی، وب کنفرانس و حضوری دوره‎ها آموزشی را در حوزه علوم انسانی، علوم اداری، قراردادها، حقوقی و منابع انسانی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه باید تفویض اختیار در شرکت انجام شود گفت: کارها و اختیارات باید به مدیران استانی تفویض شود تا انجام کارها سرعت بیشتری بگیرد.

کیانپور در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: برای ارائه خدمات فنی و مهندسی چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور نیاز به برخی گواهینامه‌های داخلی و خارجی وجود دارد در این خصوص تلاش شود در اسرع وقت این گواهینامه‌ها دریافت شود.

وی با بیان اینکه اولویت اول شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک معیشت کارمندان است افزود: پرداخت حقوق و رسیدگی به رفاه و معیشت کارمندان اولویت اول ما است و کارمندان باید بدون دغدغه به مسئولیت و انجام وظیفه خود بپردازند.

کیانپور با اشاره به دستورالعمل‌های جدیدی که بزودی در خصوص طرح هوشمند سازی محدودیت‌های کرونایی در کشور صادر خواهد شد گفت: با هوشمند سازی که در این خصوص انجام خواهد شد همه کارمندان برای حضور در محل خدمت خود باید تا پایان مهرماه واکسن تزریق کرده باشند و در آبان ماه نیز طبق قانون از ارائه خدمات دولتی به کسانی که کارت تزریق واکسن را نداشته باشند ممنوع خواهیم بود.

به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، در ابتدای نشست‌ شورای مدیران شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، اعضای هیات مدیره و مدیران بخش‌های مختلف شرکت به ارائه نقطه نظرات، گزارش مختصری از اهم اقدامات انجام شده در سال قبل و ۶ ماه نختست سال ۱۴۰۰، محدودیت‎‌ها، موانع، برنامه‌های آینده و پیشنهاد‎های خود را برای بهبود کار پرداختند .