شناسهٔ خبر: 98601 - سرویس استان‌ها

در شش ماهه نخست سال جاری صورت پذیرفته است؛

افزون بر یک میلیون مسافر در سیستان و بلوچستان توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا شدند

بازدید ناوگان حمل و نقل مسافر - استان سیستان و بلوچستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و ۴۱ هزار و ۴۸۸ نفر مسافر در شش ماهه نخست سال جاری در قالب ۱۱۹ هزار و ۹۹۶ سفر وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی جاده ای در حوزه استحفاظی این اداره کل جابجا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (سیستان و بلوچستان) ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: جابجایی مسافر این مدت در استان نسبت به مشابه سال گذشته با افزایش ۱۹ درصدی در تعداد مسافر و ۲۴ درصدی در تعداد سفر را نشان می دهد.

وی ادامه داد: با توجه به بیماری کرونا اقدامات لازم و پروتکل‌های بهداشتی به شرکت‌های حمل و نقل مسافر ابلاغ شده و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز در حال اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا استفاده از ماسک در اماکن عمومی اجباری بوده و این تصمیم در مورد سرنشینان و مسافران اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و مینی‌بوس‌های بین شهری نیز صدق می‌کند.

کرد سفر با ناوگان عمومی مسافربری را ارزان و ایمن دانست و گفت: از مردم و مسافران درخواست می شود هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها و رانندگان را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل  اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت، مالکان و رانندگان رسیدگی شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۶۳ شرکت، موسسه و شعب حمل و نقل مسافری، ۲ هزار و ۳۵۹ راننده مسافری فعال، ۹۳۲ دستگاه ناوگان اتوبوسی، هزار و ۴۴۴ دستگاه ناوگان مینی بوسی و ۷۸۱ دستگاه ناوگان سواری فعال در سیستان و بلوچستان به هموطنان گرامی خدمات ارائه می دهند.