شناسهٔ خبر: 98640 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

آبگرفتگی معابر و کاهش دید در استان‌های پربارش/نفوذ سامانه سرد به کشور و کاهش محسوس دما/توصیه به کشاورزان برای جمع‌آوری به موقع محصولات

آبگرفتگی معابر کارشناس سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد در شرق و شمال‌شرق و همچنین آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید در استان‌های شمالی به سبب بارندگی، هشدار داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز سیزدهم مهر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای دو روز آینده در آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان‌شمالی، بارش باران، گاهی وزش باد و کاهش تدریجی دما پیش‌بینی شده است. در این مدت، بارش‌ها در گیلان شدید است. احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید در مناطق پربارش وجود دارد که هموطنان باید به آن توجه کنند.

گودرزی ادامه داد: دریای شمال کشور نیز مواج و متلاطم است.

به گفته وی،نفوذ سامانه بارشی سرد از امروز به کشور سبب کاهش محسوس دما می‌شود که این سامانه تا پنجشبنه در کشور فعال است. امروز هوای شمال‌غرب و غرب، چهارشنبه شمال‌غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، پنجشنبه شمال‌غرب،غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال‌شرق به طور محسوسی کاهش دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی به کشاورزان توصیه کرد: کشاورزان نسبت به جمع‌آوری محصولات کشاورزی اقدام کنند و تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

گودرزی اعلام کرد: روزهای پنجشنبه در شمال‌شرق، شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز دراستان‌های سمنان، تهران، قم، همدان، و مرکزی، وزش باد افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: آسمان تهران امروز صاف گاهی همراه با وزش باد همراه است. ۲۷ درجه سانتیگراد نیز بیشینه دمای امروز پایتخت است. در روزهای آتی هوای تهران خنک‌تر می‌شود.