شناسهٔ خبر: 98669 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک در غرب، مرکز و شرق کشور/ تهران خنک‌تر می‌شود

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد در شرق و شمال‌شرق و احتمال خیزش گردوخاک در برخی استان‌ها هشدار داد.

امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز چهاردهم مهر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در سه روز آینده در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی و خراسان شمالی بارش باران و گاهی وزش باد و کاهش تدریجی دما رخ خواهد داد. به تدریج با عبور موج تراز میانی از نوار شمالی بارش‌ها در شنبه و یکشنبه در سواحل خزر تضعیف شده و به صورت بارش‌های خفیف باران در گیلان و مازندران در خواهد آمد.

وی ادامه داد: امروز و فردا در ارتفاعات کرمان و هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر خواهیم داشت که احتمال وقوع رگبار را در پی دارد. امروز و فردا در دامنه‌های جنوبی البرز و غرب  کشور وزش باد گاهی شدید که روی مراکز مستعد احتمال خیزش گرد و خاک را به دنبال دارد، پیش‌بینی شده است. انتظار داریم از بعداز ظهر فردا تا اوایل هفته آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل شرایط باد و گردوخاک وجود داشته باشد. امروز و فردا نیز دریای خزر مواج و متلاطم است.

نقشینه گفت: برای تهران طی سه روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای امروز ۲۶، فردا ،۲۵ و پس فردا ۲۳ درجه سانتی‌گراد بوده و کمینه دما نیز برای شمیرانات ۱۳ و مهرآباد به ۱۵ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.