شناسهٔ خبر: 98672 - سرویس استان‌ها

در شش ماه نخست سالجاری انجام شد:

بیش از ۱۴ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان ثبت شد

تردد-زنجان رئیس مرکز اطلاعات راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: طی شش ماه نخست سال ۱۴۰۰ بیش ۱۴ میلیون و ۱۳۰ هزار از انواع وسایل نقلیه در محورهای ورودی و خروجی استان تردد داشتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان) محمد محمدی ضمن اعلام این خبر گفت: بر اساس آمار استخراجی از ۱۸ دستگاه تردد شمار منصوبِ در ورودی و خروجی محورهای مواصلاتی استان زنجان ۲میلیون و ۴۵۰هزار وسیله نقلیه طی شهریورماه سال جاری در تردد بوده که این میزان از تردد در مقایسه با سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: طی شش ماه نخست سال جاری به‌طور متوسط در هر ساعت بیش از ۴۶ وسیله نقلیه سنگین در استان در حال تردد  بوده‌اند که این میزان از تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۵/۷  درصد افزایش‌یافته است.

محمدی با اشاره به اینکه در شهریورماه سال جاری بیشترین سهم تردد پلاک‌های غیربومی سرمحورهای مواصلاتی استان زنجان مربوط به استان‌های تهران و آذربایجان شرقی است، افزود: میانگین سرعت متوسط درکل محورهای استان برابر ۸۲ کیلومتر بر ساعت بوده و با توجه به کارکرد سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور،۰۳۹’۴۶ تخلف سرعت غیرمجاز و ۹۴۵’۶ تخلف اضافه‌بار در شهریورماه ثبت و ارسال شده است.

درمحورهای مواصلاتی استان زنجان ، ۷۸ دستگاه تردد شمار و ۳۲ دستگاه ثبت تخلفات عبور و مرور در آزادراه‌های زنجان – قزوین و زنجان- تبریز، ترانزیت زنجان – ابهر، زنجان – میانه، سرم – اردبیل و ۵ سامانه توزین حین حرکت سرمحورهای آزادراه زنجان- قزوین، ابهر- زنجان و بالعکس، بیجار- زنجان وندی –زنجان نصب است.