شناسهٔ خبر: 98677 - سرویس استان‌ها

درشش ماهه نخست سالجاری:

ساخت و روکش آسفالت ۵۴ کیلومترراه روستایی مازندران

روکش آسفالت - مازندران معاون فنی وراه های روستایی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای مازندران از ساخت وروکش آسفالت۵۴ کیلومترراه روستایی استان درشش ماهه نخست سال جاری با اعتباری بالغ بر ۷۲۰ میلیارد ریال خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (مازندران)،  محسن محمدنژاد گفت: این عملیات درقالب۱۰۷ پروژه در راههای روستایی استان به صورت پیمانی وبا استفاده از اعتبارات ملی و استانی درنیمه اول سال جاری اجرا شده است.

 وی با بیان اینکه اجرای پروژه های روستایی در استان تاثیر قابل‌توجهی در ارتقای ایمنی، کاهش تلفات رانندگی و تسهیل جابجایی بار و مسافر روستایی خواهد داشت، افزود: ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از جمله بازسازی، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی موجب تسهیل در داد و ستد و افزایش درآمد روستاییان شده و مانع مهاجرت آنها به شهرها می‌شود

وی ادامه داد: بهبود وضعیت راه‌های روستایی می‌تواند به آبادانی این مناطق که از کانون‌های مهم تولید و ارزش آفرینی هر جامعه‌ به شمار می‌روند، کمک کرده تا مسیر کشور برای دستیابی به توسعه پایدار را نیز هموار کند.

وی همچنین در خصوص رعایت استانداردها در ساخت راه‌های روستایی گفت: ساخت راه‌های روستایی طبق مشخصات این راه‌ها که در ضوابط و آیین نامه‌های ابلاغی کشور وجود دارد انجام می‌شود.

وی تصریح کرد:  در حال حاضر تعداد   ۲۳۸  پروژه با اعتباری بالغ بر۱۸۳۰ میلیارد ریال از محل ابلاغ های ملی و موافقت نامه های استانی در برنامه اجرایی اداره کل قرار دارد.

 محمدنژاد اظهار داشت : ایمن سازی راه روستایی به عنوان قسمتی از توسعه روستایی، یکی از فعالیت‌های این اداره کل را تشکیل داده که شامل حفظ و نگهداری راه‌های روستایی اعم از ترمیم و لکه‌گیری آسفالت، خط‌کشی راه‌های آسفالته، نصب علائم، شانه سازی و پاک‌سازی حریم راه‌های روستایی و ... است.

گفتنی است: مازندران داراي ۷۸۴۴ كيلومتر راه روستايي است.