شناسهٔ خبر: 98681 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره نگهداری ابنیه راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم خبرداد

طرح تعمیر و ایمن سازی پل ورودی آزادراه قم – تهران ( پل سنجر ) عملیاتی شد

خبر جعفر اویسی عنوان کرد : درقالب قراداد بهسازی چند دستگاه پل جا ده ای استان و با اعتباری افزون بر ۳۳ میلیارد ریال طرح تعمیر و ایمن سازی پل ورودی آزادراه قم – تهران ( پل سنجر ) عملیاتی شد

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه وشهرسازی ( استان قم ) ، درراستای صیانت و ایمن سازی حداکثری ابنیه راهها ، طرح تعمیر و ایمن سازی پل ورودی آزادراه قم – تهران ( پل سنجر ) عملیاتی شد .
    رئیس اداره نگهداری ابنیه راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم درتکمیل خبر فوق افزود : طرح تعمیر و ایمن سازی پل سنجر که درزمره پلهای بزرگ و مهم استان است درقالب قرارداد بهسازی چند دستگاه پل جاده ای دیگر درسطح راههای استان اجرایی شد .
    جعفر اویسی میزان اعتبار تخصیصی قراداد فوق الاشاره را بیش از ۳۳ میلیارد ریال دانست و اضافه کرد : تامین اعتبار مذکور از طریق منابع سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای صورت گرفته است .
    وی بازه زمانی اجرا و تکمیل پروژه را سه ماهه عنوان و خاطرنشان ساخت : با عنایت به تمهیدات به عمل آمده  طرح تعمیر و ایمن سازی پل سنجر که از نیمه مرداد ماه امسال آغاز شده وهمچنین سرعت مناسب عملیلت اجرایی  پروژه ، انشا... شاهد یهره برداری از آن درآبان ماه سالجاری خواهیم بود .
    اویسی در توضیحی مبسوط درخصوص اهداف اجرایی این طرح مهم جاده ای تصریح کرد : با توجه به موقعیت مکانی پل که دارای قوس بوده و حفاظ فلزی قبلی آن از استحکام لازم برخوردار نبوده و درصورت انحراف و برخورد خودرو با آن احتمال سقوط می رفت نسبت به اصلاح ساختاری آن اقدام گردید .
    رئیس اداره نگهداری ابنیه راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم ادامه داد : همچنین به دلیل شدت آسیب های وارده به درزانبساط پل که موجب شکستگی دربعضی نقاط شده ونارضایتی رانندگان را درپی داشته  ، نسبت به ترمیم آن اقدام میشود .
    جعفر اویسی درادامه به اهم اقداماتی که درراستای تعمیر و ایمن سازی پل سنجر درحال اجراست پرداخت و اظهار داشت : به منظور تقویت و ایمن سازی حداکثری حفاظهای جانبی پل ضمن تعمیر نرده های فلزی  نسبت به اجرای حفاظ بتنی تک شیب بتنی مسلح اقدام خواهدشد .
    وی ترمیم و اصلاح درز انبساط پل سنجر را درزمره دیگر اقدامات این پروژه دانست و افزود : به دلیل موقعیت عرشه پل که دربعضی نقاط آن با پدیده جمع شدگی آسفالت ( فتیله شدن ) مواجه هستیم جهت بهسازی آن نسبت به تراش آسفالت و استفاده از دال بتنی اقدام به عمل خواهد آمد .
    اویسی درخاتمه ضمن تاکید بر رعایت کامل جوانب ایمنی توسط رانندگان یاد آور شد : به دلیل موقعیت پل ورودی آزادراه قم – تهران و ترافیک چشمگیر آن ، از رانندگانی که ازاین مسیر تردد می نمایند درخواست میشود تعامل لازم را با مجریان پروژه داشته باشند .
    شایان توجه است طول عرشه  پل ورودی آزادراه قم – تهران ( سنجر ) ۶۵ متر و ارتفاع آزاد آن ۶/۶ متر و دارای سه دهانه است . سازه این پل نیز از نوع بتنی و عرض آن دردو لاین جمعا ۲۳ متر است .